آمادگی پتروشیمی‌ برای تأمین مواد اولیه تولید شوینده و ماسک

رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی گفت: مجتمع‌های پتروشیمی آمادگی دارند گریدهای مورد نیاز صنایع تکمیلی را برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک تأمین کنند.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مرضیه طهماسبی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش تقاضا از سوی صنایع پایین‌دستی برای دریافت بیشتر برخی محصولات پتروشیمی که برای پیشگیری و مقابله با این ویروس استفاده می‌شود، مجتمع‌های پتروشیمی آمادگی دارند نیازهای بازار را تأمین کنند.
وی اظهار کرد: با همکاری هلدینگ‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی امکان افزایش تولید، عرضه و توزیع محصولات مورد نیاز در راستای تأمین نیاز کشور وجود دارد.
بر اساس این گزارش همچنین،  ایوب بنوی با اشاره به اینکه بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال کمبود شدید مواد ضدعفونی‌کننده و به منظور تأمین نیاز کارکنان شاغل در صنعت به‌ویژه در مناطق عسلویه و ماهشهر، تولید این مواد را در دستور کار شرکت پژوهش و فناوری قرار داده است، افزود: در این راستا کارکنان و محققان این شرکت شبانه‌روزی توانستند تولید و مظروف‌سازی این مواد را به انجام رسانند.
وی با بیان اینکه مواد تولیدشده برای استفاده و توزیع به مناطق عسلویه و ماهشهر به‌تدریج ارسال می‌شود، ادامه داد: این در حالی است که نخستین محموله تولیدی برای این مناطق عصر پنجشنبه (هشتم اسفندماه) به مقصد عسلویه و ماهشهر ارسال شد که توسط کمیته‌های اضطرار این مناطق تحویل و توزیع می‌شود، همچنین به منظور تأمین نیاز ادارات ستادی وزارت نفت تمهیداتی پیش‌بینی و اقدام شده است که در روزهای آتی تداوم خواهد یافت.
بنوی تاکید کرد: معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی دستور به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای تولید مستمر مواد ضدعفونی‌کننده به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا در جغرافیای شهری و صنعتی، شامل اهالی و کارکنان صنعت در این مناطق را به رئیس شورای عالی شرایط اضطراری صادر کرد.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;