آغاز تولید انبوه ترانسفورماتور توربین بادی

به گزارش تاسیسات نیوز، ترانسفورماتور توربین بادی ساخت داخل با طراحی محققان جوان کشور به تولید انبوه رسید و صادرات آن نیز آغاز شد.

 

 تا پیش از این ترانسفورماتورهای ویژه نیروگاه‌های بادی از خارج وارد و برای واردات این ترانس‌ها، سالانه بیش از ۵۰ میلیون دلار هزینه می‌شد؛ اما اکنون ایران جزء کشورهای صادرکننده این ترانس‌ها قرار گرفته است.

ترانسفورماتورهای توربین بادی تولید داخل دارای کیفیت گروه A جهانی و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است. حتی در بعضی از پارامترهای طراحی و کیفی، نسبت به‌نمونه مشابه ساخته شده توسط شرکت‌های اروپای غربی، دارای مزیت‌هایی از جمله پایین بودن جهش حرارتی، حداکثر روغن و متوسط سیم پیچ به میزان حدود ۱۰ درجه سانتیگراد است.

 

براساس این گزارش، سوریه، عراق، ارمنستان، بلاروس و قرقیزستان، کشورهایی هستند که به‌زودی ترانسفورماتورهای ویژه نیروگاه‌های بادی تولید ایران به آنها صادر خواهد شد.

 

ارسلان فتحی‌پور، مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو، با بیان اینکه امروزه بحث تولید برق در نیروگاه‌های با انرژی پاک و تجدیدپذیر مانند نیروگاه‌های بادی از اولویت‌های صنعت برق کشور است، گفت: علاوه‌بر قدرت بالایی که این ترانس‌ها دارند، قابلیت نصب آنها در نسل توربین‌های بادی نیز یکی از کم نظیرترین ویژگی‌های این ترانس‌ها است.

 

وی افزود: ترانسفورماتورهای ویژه نیروگاه‌های بادی، برق تولیدی حاصل از نیروی باد را وارد شبکه توزیع برق کرده و می‌توانند زمینه تولید برق در نیروهای بادی کشور را توسعه دهند. مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو همچنین از طراحی و ساخت ترانس‌های فوق کم تلفات به دست متخصصان داخلی خبر داد و گفت: در چارچوب سیاست‌های وزارت نیرو جهت کاهش تلفات شبکه توزیع برق کشور، جوانان متخصص ایران ترانسفو همچنین موفق به طراحی و ساخت ترانس‌های فوق کم تلفات (&#۳۹;CC ) برای مناطق جنوبی کشور شدند.

 

فتحی‌پور همچنین از طراحی اتو ترانسفورماتور (۶۰۰MVA و ۴۰۰KV ) کیلو ولت در داخل کشور خبر داد و گفت: با راه‌اندازی خط تولید این ترانس و تولید آن؛ به ازای هر دستگاه ترانسفورماتور مذکور، از خروج حدود ۵ میلیون دلار جلوگیری خواهد شد.

 

وی افزود: طراحی ترانسفورماتورهای توزیع آلومینیومی با هدف کاهش بهای تمام شده یکی دیگر از افتخارات جوانان ایران زمین در ایران ترانسفو است که با هدف کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای مورد نیاز در شبکه برق تولید خواهد شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;