آزمایش توربین های بادی شناور ضد چرخش فوق العاده

تاسیسات نیوز – صدیقه بهزادپور: یک توربین بسیار نوآورانه که می تواند هزینه باد دریایی را به نصف کاهش دهد، قرار است در نروژ آزمایش شود. توربین ۱۹ متری (۶۲ فوت)، ۳۰ کیلوواتی، با محور عمودی ضد چرخش، نمونه اولیه طرحی است که می تواند به اندازه و قدرت بی سابقه ای برسد.
بیشتر توربین‌های بادی مانند پروانه‌ای روی چوب به نظر می‌رسند – که خوب است، به جز زمانی که مفهوم را به اعماق اقیانوس، جایی که اکثریت قریب به اتفاق بهترین منابع انرژی بادی جهان در آن قرار دارند، بیرون بیاورید و آن را بزرگ کنید، این طرحی است که باعث می‌شود حس کمتر و کمتر تمام قطعات سنگین دقیقاً در بالا قرار دارند، بنابراین ساخت و نگهداری یک نسخه شناور که نمی‌خواهد در باد واژگون شود، دشوار و پرهزینه است.
این همان چیزی است که VAWT ضد چرخش جهانی باد را به یک جایگزین جذاب تبدیل می کند. تمام تجارت ژنراتورهای سنگین درست در پایین نگه داشته می شوند – در واقع، زیر آب و زیر پانتون شناور توربین. این به اندازه کافی وزن را در قسمت پایین اضافه می کند تا کل چیز را در آب قرار ندهد و فقط به مجموعه ای از لنگرهای پهلوگیری نیاز دارد.
سپس روتور و استاتور ژنراتور به یک جفت توربین با محور عمودی متصل می شوند که هر کدام سه پره را در ۴۵ درجه از محور برج اصلی اجرا می کنند. توربین پایینی تنظیم شده است تا در یک جهت بچرخد و توربین بالایی که بر روی قطبی نصب شده است که از وسط توربین پایینی می رود، تنظیم شده است تا در جهت دیگر بچرخد.
هانس برنهوف، مدیر ارشد فناوری، سال گذشته در مصاحبه ای گفت: «تنها زمانی که سرعت آن را نمی گیرد زمانی است که مستقیماً در جهت باد یا مستقیماً به سمت باد می رود. همانطور که یک تیغه محور عمودی به اطراف می چرخد، کم و بیش در ۳۰۰ درجه از ۳۶۰ گشتاور می گیرد. مقاومت ژنراتور را می توان با میکروثانیه برای کنترل سرعت توربین مدیریت کرد.
بنابراین، به هر سمتی که باد می وزد، VAWT مضاعف شناور به طور غیرفعال به یک زاویه بهینه متمایل می شود و دو توربین شروع به چرخش در جهت مخالف می کنند و عملاً سرعت چرخش «روتور» در «استاتور» را دو برابر می کند. تروند لوتدال، مدیرعامل سابق WWW به ما گفت: “شما می توانید آن را راهی برای دو برابر کردن تولید برق خود یا راهی برای کاهش هزینه ژنراتور خود به نصف در نظر بگیرید.” بنابراین هزینه کمتری دارد، بسیار مقیاس پذیرتر است و هرگونه تعمیر و نگهداری در پایین انجام می شود و صدها فوت در هوا نیست
این گزارش می افزاید؛ با استفاده از برخی از انتخاب‌های جالب مواد، مسیر روشنی را می‌بیند تا این ماشین‌ها را تا ارتفاع هیولایی ۴۰۰ متر (۱۳۱۲ فوت) افزایش دهد، در این نقطه یک برج می‌تواند ۴۰ مگاوات عظیم تولید کند – تقریباً دو برابر بزرگ‌ترین توربین‌های بادی جهان. می تواند انجام دهد – و مهمتر از آن، می تواند هزینه همسطح انرژی (LCoE) برای باد دریایی را به کمتر از ۵۰ دلار آمریکا در مگاوات ساعت کاهش دهد – این کمتر از نصف هزینه ای است که برج های معمولی محور افقی تا سال ۲۰۲۷ برای آن هزینه می کنند.
بنابراین، آنها یک چشم‌انداز بسیار هیجان‌انگیز و همچنین یک چیز جذاب برای تماشا هستند، به همین دلیل است که ما خوشحالیم که می‌شنویم تیم توافقنامه‌ای را برای شروع آزمایش یک نمونه اولیه در مقیاس کوچک با همکاری AF Gruppen، یکی از بزرگترین گروه های ساختمانی صنعتی نروژ.
نمونه اولیه ۱۹ متری در پایگاه محیطی AF در Vats، واقع در اعماق تپه ها، در سواحل یک آبدره، از یک آبدره، از یک آبدره، یک آبدره، در ساحل زیبای جنوب شرقی نروژ آزمایش خواهد شد.
در حالی که هیچ جدول زمانی برای این آزمایش مشخص نشده است، این شرکت می گوید نمونه اولیه بعدی آن یک آزمایشی بسیار بزرگتر ۱٫۵ مگاواتی خواهد بود که قرار است آزمایش را در اوایل سال ۲۰۲۵ آغاز کند – و امیدوار است یک توربین تجاری ۲۴ مگاواتی را تا قبل از سال ۲۰۳۰ راه اندازی کند. اگر امروز راه اندازی شود، با اختلاف قابل توجهی بزرگترین توربین دریایی جهان باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;