پیش نویس نظام فنی و اجرایی یکپارچه صنعت ساختمان کشور

تاسیسات نیوز: پدیدآوری طرح و مدیریت کلیه امور فنی، مالی، تسهیلاتی، ساخت، پشتیبانی، اداری، پیش فروش و در نهایت عرضه و فروش مسکن و ساختمان با هر کاربری در پروژه های مختلف مسکونی، گردشگری، تولیدی صنعتی، کشاورزی و غیره توسط توسعه گران developers)، یا انبوه سازان مسکن و ساختمان با همکاری اشخاص حقیقی و حقوقی مهندسین مشاور ( consulting engineers) ، دفاتر مهندسی، پیمانکاران (contractors) ابنیه، تاسیسات مکانیکی و برقی، در سه بخش اقتصاد کشور مطابق ماده ١- تصویب نامه هیات وزیران در خصوص سیاست ها و خط مشی های سازماندهی، حمایت و نظارت بر بازار تولید و عرضه مسکن و ساختمان
الف – دولتی یا وابسته به دولت، بنیادها و نهادهای انقلابی و موسسات عمومی غیردولتی
ب- تعاونی تولید مسکن و ساختمان موضوع تبصره ی (۱) ماده (۸) قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۷۰.
ث- اشخاص حقیقی و حقوقی و موسساتی که مطابق قانون تجارت تاسیس شده یا بشوند و وضعیت خود را با مقررات مربوط به تعیین صلاحیت و صدور پروانه اشتغال هماهنگ نمایند.
کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی سه بخش الف، ب وث مکلفند قبل از آغاز فعالیت، نسبت به دریافت پروانه اشتغال اقدام نمایند. وزارت راه و شهرسازی موظف است اقدام های لازم را برای تشخیص صلاحیت، تعیین رتبه و صدور پروانه اشتغال کلیه اشخاص فوق الذکر، با استفاده از همکاری های کلیه مقام های دولتی و دستگاه های اجرایی فراهم نماید و به استناد ماده ی (۲۹) قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، موظف است که با همکاری هیات موسس شورای هماهنگی صنوف ساختمانی ایین نامه ی نظام صنفی مجامع و واحدها و افراد صنفی مشمول را تهیه نموده و جهت تصویب هیات وزیران، ارائه و پی گیری های لازم از طرف وزارت و شورای هماهنگی صنوف ساختمانی به عمل آید.
هریک از صنوف ساختمانی، اساسنامه ی خود را با رعایت قوانین و مصوبات بالادستی شامل: قانون نظام صنفی، آیین نامه نظام صنفی فوق الذکر، قانون مربوطه در هریک از بخش های سه گانه شامل قانون تجارت، قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران همچنین قوانین و آیین نامه های ذیربط دولتی و با رعایت قوانین لازم الاجراء رفع موانع تولید و بهبود مستمر فضای کسب و کار با هماهنگی شورای هماهنگی صنوف ساختمانی و وزارت تهیه و عملیاتی نمایند.
١-وزارت اموراقتصادی و دارایی سازمان امور مالیاتی کشور) موظف است تا انتهای سال تشکیل هر صنف با همکاری وزارت راه و شهرسازی و صنف مربوطه نسبت به شفاف سازی امور مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی آن صنف اقدام و ابلاغ نماید.
۲-سازمان تامین اجتماعی موظف است با رعایت قانون کار و همکاری هر صنف و وزارت نسبت به شفاف سازی امور بیمه ای پروژه ها و اعضای صنف، همچنین ابلاغ رسمی آنها با جزئیات، اقدام نماید.
۳-اگر پس از اجرای بندهای او برای صنفی، مسائل، مشکلات، ناهماهنگی و موانع تولیدی هم چنان بلاتکلیف باشند. مرجع رسیدگی و حل مشکل، دبیرخانه شورای سه نفره اقتصاد مقاومتی، متشکل از بالاترین رده مسئولین سه قوه خواهد بود.
اگر پس از اجرای بندهای او برای صنفی، مسائل، مشکلات، ناهماهنگی و موانع تولیدی هم چنان بلاتکلیف باشند! مرجع رسیدگی و حل مشکل، دبیرخانه شورای سه نفره اقتصاد مقاومتی، متشکل از بالاترین رده مسئولین سه قوه خواهد بود.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;