نظام‌ مهندسی قزوین بابت جریمه به دیوان عدالت شکایت کرد

نائب رییس سازمان نظام مهندسی قزوین با بیان اینکه جریمه نقدی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین مربوط به دوسال پیش بوده است گفت: نظام مهندسی استان قزوین بابت این جریمه نقدی به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، وثیق نیا با بیان اینکه موضوع جریمه نقدی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین مربوط به دو سال پیش است در تشریح جزئیات این خبر گفت: سال ۸۹ شیوه نامه ای بین وزارت راه وشهرسازی و وزارت نیرو منعقد شد که برمبنای آن مقرر شد که واگذاری کنتورهای برق، مراکز تجاری، مسکونی، اداری و … تحت نظارت و بازرسی مهندسان برق صورت بگیرد که این در قبال انجام فرایند نظارت وبازرسی، وجهی به مهندسان پرداخت شود.
نائب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین گفت: پس ازانعقاد شیوه نامه مذکور، وزارت راه وشهرسازی نامه ای به سازمان های نظام مهندسی استان ها ابلاغ کرد و به موجب آن دستور داد که همان مهندسان برقی که در پروژه حاضرهستند نسبت به انجام بازرسی کنتورها اقدام کنند و در قبال این خدمات مهندسی، حق الزحمه جداگانه ای پرداخت نشود.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید براینکه نامه مذکور که از سوی وزارت راه به سازمان‌های نظام مهندسی ابلاغ شده بود به سازمان نظام مهندسی استان فارس ابلاغ و رونوشت آن به سایر سازمان‌ها نوشته شده بود تاکید کرد: بسیاری ازاستان‌ها به این نامه توجهی نکردند چرا که این شیوه نامه می بایست در هیات ۴نفره استان بومی شود.
وثیق نیا با یادآوری این موضوع که بخش دیگری از جریمه نظام مهندسی قزوین مربوط به جریمه سازمان پدافند غیرعامل است گفت: براساس تفاهم نامه ای که بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و سازمان پدافند غیرعامل این استان منعقد شد، قرارشد که استان قزوین برای نظارت رعایت مبحث بیست ویکم مقررات ملی ساختمان ورود پیدا کند که با توجه به اینکه انجام این فرایند نیز نیاز با اخذ مجوز ازهیات چهارنفره استان را داشت، لذا این امر سبب شد که سازمان پدافند غیرعامل به عدم دریافت مصوبه اعتراض کند.
نائب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با بیان اینکه سازمان تعزیرات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین را به پرداخت ۸۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرده است گفت: از این رقم ۵۵۰میلیون تومان بابت مهندسان برق است و ۳۰۰ میلیون مابقی نیز مربوط به سازمان پدافند غیرعامل است.
وی گفت: موضوع مذکور مربوط به دوسال پیش است و سازمان نظام مهندسی قزوین دراین زمینه به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است و رای قطعی هنوز صادر نشده است.
منبع صدای مهندسی ایران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;