مراقب یخ زدگی کنتور آب باشید!

معاون درآمد امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مشترکان در زمان یخ زدگی کنتور آب از آتش زدن و آب جوش ریختن بر روی کنتور خوداری کنند­.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، رسول باقری گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و احتمال یخ زدگی کنتورهای آب در کشور، از متقاضیان تقاضا داریم که از تجمع اب به داخل محوطه کنتور جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: دمای زیر صفر باعث می‌شد آبی که در چاله کنتور جمع شده یخ بزند و به کنتور آسیب وارد شود.
باقری بیان کرد: خانه‌های شمالی و جنوب تهران به دلیل افزایش سرما احتمال یخ زدگی کنتور آن بیشتر است و باید با پوشال و پارچه کنتور را بپوشانند تا گرم شود.
معاون درآمد امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: در دو سال گذشته به دلیل سردی هوا بیش از ۱۰ هزار کنتور در استان تهران یخ زد که منجر به قطعی چند ساعته آب مشترکین شد.
وی افزود: زمانی که سازمان هواشناسی اعلام کرد که دمای هوا به منفی صفر درجه می‌رسد مشترکین باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ زدگی انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه کهنه و نو بودن منازل مسکونی هیچ ربطی به یخ زدگی کنتورهای آب ندارد گفت: جنس لوله‌های اب به گونه‌ای است که یخ نمی‌زند و فقط حوضچه نگهداری کنتوربدلیل وجود رطوبت یخ می‌زند.
باقری ادامه داد: برطبق ایین نامه اگرمشترکین از تاسیسات اب نگهداری نکنند در صورت بروز مشکل باید خسارت را پرداخت کنند.
وی گفت: مشترکان در زمان یخ زدگی کنتور آب از آتش زدن و آب جوش ریختن بر روی کنتور خوداری کنند­.
معاون درامد امور مشترکین شرکت اب و فاضلاب استان تهران گفت: مشترکین در صورت یخ زدگی با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند و خودشان هیچ اقدامی برای باز شدن یخ کنتور انجام ندهند، چون این باعث افزایش هزینه‌های انان می‌شود.
منبع مشرق نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;