شکستگی لوله و کنتور آب ناشی از یخ زدگی را به ۱۲۲ خبر دهید

تاسیسات نیوز، همزمان با افزایش سرما و کاهش دمای هوا، آبفای گیلان با انتشار اطلاعیه ای ضمن اعلام شیوه های موثر برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور، گفت: مشترکین محترم استان می توانند در صورت شکستگی لوله آب و کنتور با شماره تلفن ۱۲۲تماس حاصل نمایند.
مراقبت های ضروری جهت جلوگیری از یخ زدگی کنتور
دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با انتشار اطلاعیه ای از مشترکین درخواست نمود: با توجه به کاهش شدید دمای هوا، با انجام مراقبت های لازم از یخ زدگی کنتور و انشعاب آب منازل خود پیشگیری نمایند.
 در این اطلاعیه شیوه های موثر برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور معرفی و توصیه شد: به منظور عایق‌بندی تأسیسات آبرسانی خانگی، از پوشال، پارچه، گونی، پشم شیشه و یا خاک اره در محفظه محل کنتور آب و لوله هایی که در فضای باز قرار دارند جهت پوشش استفاده شود که به این طریق می توان از قطع طولانی مدت جریان آب در شبکه داخلی منزل جلوگیری نمود.
دفتر روابط عمومی آبفای گیلان همچنین درخواست نمود: درصورت یخزدگی کنتور، لوله های آب ، اتصالات و مسدود شدن جریان آب در منزل، به هیچ وجه از آب داغ به طور مستقیم برای رفع یخزدگی استفاده نشود، این کار موجب ترکیدگی لوله و کنتور آب خواهد شد و مناسب ترین روش به منظور رفع یخ زدگی، استفاده از وسایل گرمازا و حرارتی ( مثل سشوار ) بدون اینکه کنتور و اتصالات آن در معرض حرارت و شعله مستقیم قرار گیرد می باشد.
گفتنی است مشترکین محترم استان می توانند در صورت شکستگی لوله آب و کنتور با شماره تلفن ۱۲۲تماس حاصل نمایند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;