مدیرعامل آبفای کشور: پیشرفت فیزیکی ۴۳ طرح فاضلاب به ۸۰ درصد رسید

به گزارش تاسیسات نیوز،مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تحقق ۸۴ درصدی اعتبارات در بخش آب در سال جاری خبر داد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  گفت: پیشرفت فیزیکی ۴۳ طرح فاضلاب در سال جاری به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

 از وزارت نیرو، هاشم‌امینی تعداد طرح‌های آبرسانی دارای ردیف بودجه در قانون سنواتی کل کشور را ۳۸طرح دانست و افزود: برای اجرای این طرح‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام این طرح ها بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۱۶ طرح دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد است، افزود: اعتبار مصوب سال ۱۴۰۲ طرح‌های آبرسانی بیش از ۲۶۳۳ میلیارد تومان است که به میزان ۲۲۱۱ میلیارد تومان (معادل ۸۴ درصداعتبار) تا پایان بهمن ماه امسال تخصیص پیدا کرده است.‌

مدیرعامل آبفای کشور از تخصیص ۱۶۵۲ میلیارد تومان اعتبار از محل ردیف‌های متفرقه به منظور کمک به تکمیل طرح‌های نیمه تمام آبرسانی در سال جاری خبر داد.

امینی با اشاره به اینکه اکنون تعداد ۱۹۶ طرح فاضلاب شهری در قانون بودجه سنواتی کل کشور دارای ردیف اجرایی است، افزود: در این طرح‌ها تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده که اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح‌ها بیش از ۲۲۹ هزار میلیارد تومان است.‌

وی اعتبار مصوب سال ۱۴۰۲ طرح‌های فاضلاب را نیز ۷۱۴۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تخصیص اعتبار برای طرح‌های فاصلاب تا پایان بهمن‌ماه سال جاری ۳۳۳۷ میلیارد تومان (معادل ۴۷ درصد) است که ۶۸ درصد آن به صورت نقدی و مابقی به صورت اسناد خزانه مدت‌دار تخصیص یافته است. در حال حاضر ۴۳ طرح‌های فاصلاب دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد است.

به گفته امینی ۱۱۱میلیارد تومان از محل ردیف‌های متفرقه به منظور کمک به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام فاضلاب تا بهمن‌ماه امسال تخصیص یافته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;