سعیدیان: صدور پایان کار بدون شناسنامه فنی ملکی ساختمان صادر نمی شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: تا چند سال پیش تنها ساختمان‌های بالای ۲ هزار متر، شناسنامه فنی ملکی داشتند اما به‌تدریج به سمتی می رویم که همه ساختمان‌ها دارای شناسنامه شوند.
به گزارش تاسیسات نیوز،  سعید سعیدیان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در خصوص دلایل اجرایی نشدن کامل شناسنامه فنی ملکی ساختمان در کشور گفت : به تازگی شرایط برای صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان بهتر شده و در نظر داریم شرایط را برای برخوردار شدن همه ساختمان‌ها فراهم کنیم.
او ادامه داد:این شناسنامه سندی است که مشخصات ساختمان، مشخصات افرادی که در فرایند ساخت آن حضور داشتند و بخش های تاثیرگذار در ساخت را در بر دارد. چند سالی است که وارد این موضوع شده ایم اما در بحث مجری خیلی عملیاتی نبوده است. طبق قانون سازمان نظام مهندسی مسئول اجرایی این شناسنامه وزارت راه و شهرسازی است.
سعیدیان تاکید کرد: تا چند سال پیش تنها  ساختمان های بالای ۲ هزار متر ، شناسنامه فنی ملکی داشتند اما به تدریج به سمتی می رویم که همه ساختمان ها دارای شناسنامه شوند.
او بیان کرد: الزام قانون این است که همه ساختمان ها، شناسنامه فنی داشته باشند اما صدور شناسنامه برای ساختمان هایی که قبلا ساخته شده اند، امکان پذیر نیست.
سعیدیان گفت: یکی از دلایل اجرای طرح شناسنامه فنی ملکی این است که تمام عوامل موثر در ساخت یک ساختمان ثبت و ضبط شود تا اگر مشکلی پیش آمد، بتوانیم با عوامل مقصر برخورد قانونی کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: ما در شهر تهران سازنده‌های خوبی داریم، اما به دلیل اینکه پروانه مورد تایید وزارت راه و شهرسازی را ندارند از نظر قانونی می‌توان گفت این افراد صلاحیت ندارند و امکان ثبت نام آن‌ها در اطلاعات شناسنامه فنی ملکی ساختمان وجود ندارد.
این مقام مسئول گفت: یکی از مشکلات که با شهرداری داریم این است که پایان کار بدون شناسنامه صادر می شد به تازگی تفاهم‌نامه ای در این خصوص امضا شده است تا مشکل برطرف شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;