بدو و برق تولید کن

شرکت SportsArt تولیدکننده لوازم ورزشی دوستدار محیط زیست در نمایشگاه CES امسال از جدیدترین تردمیل خود «Verde G690» رونمایی کرده که انرژی حاصل از دویدن را به الکتریسیته تبدیل می کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محصول مورد بحث به عنوان جدیدترین عضو خانواده ECO-POWR کمپانی، یک تردمیل بدون موتور بوده که با استفاده از سیستم مقاومت ترکیبی مکانیکی و الکترومغناطیسی انرژی دریافتی از دویدن ورزشکار را به برق تبدیل می کند.
طبق ادعای سازنده، تردمیل جدید به صورت میانگین تا ۲۰۰ وات-ساعت انرژی الکتریکی را برای استفاده در شبکه برق تولید می کند.

این ابزار همچنین از یک مبدل اختصاصی (پتنت شده) برای تبدیل الکتریسیته تولیدی به برق قابل استفاده در دستگاه های دیگر نیز بهره می برد که مشابه نمونه های استفاده شده در پنل های خورشیدی و توربین های بادی کوچک است.
Verde G690 در ضمن دارای اپلیکیشن اختصاصی برای پایش تمرینات ورزشی و محاسبه الکتریسیته تولیدی بوده و علاوه بر امکان تنظیم سرعت مد نظر، با یک خروجی USB شارژ ابزارهای الکترونیکی را هم ممکن می کند.

به گفته کمپانی SportsArt، تسمه استفاده شده در تردمیل جدید حس راحتی بیشتری را به کاربر منتقل کرده و امکان انتخاب حالت های دویدن و راه رفتن مختلف مانند دوی سرعت و گام های قدرتی (مانند هل دادن خودرو) را در اختیار ورزش کار قرار می دهد.
لازم به ذکر است که تردمیل Verde G690 از سیستم SA Well+ برای نمایش زنده اطلاعات ورزشی و تولید انرژی نیز بهره مند بوده و در ماه های آتی برای فروش به بازار عرضه می شود.
گفتنی است شرکت SportsArt علاوه بر تردمیل، ابزارهای ورزشی دیگری مانند دوچرخه های ثابت و دستگاه های الیپتیکال با توانایی بازیابی انرژی نیز تولید می کند که در بعضی از باشگاه های ورزشی ایالات متحده، در کنار پنل های خورشیدی و توربین های بادی کوچک، انرژی الکتریکی لازم برای کل مجموعه را فراهم می کنند.
منبع digiato
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;