دلایل صدادادن رادیاتور

 رادیاتورها معمولا ساکت وبی صدا هستند. رادیاتورها در هر دو شکل و صدا به گونه ای طراحی شده اند که با فضای داخلی خود ترکیب شوند و توجه زیادی را به خود جلب نکنند. با این حال صداهای ناخوشایندی وجود دارد که می تواند از پکیج و رادیاتور شما منتشر شود
به گزارش تاسیسات نیوز، در هر اتاقی که مستقر هستند، موارد متعددی از ضربه، کلیک و ضربه وجود دارد، که به نظر می رسد رادیاتور شما عمر خود را دارد. نگران نباشید، این یک اتفاق آزاردهنده نیست، بلکه یک اتفاق کاملا طبیعی است. در زیر برخی از دلایل ایجاد صدای رادیاتور شما و همچنین برخی از راه حل های این مشکلات آورده شده است.اگر رادیاتور شما سر و صدا می کند, چه در حال کوبیدن، کلیک کردن یا تق تق کردن باشد , می تواند نشانه مشکل بزرگی باشد. اما جای نگرانی نیست! چند دلیل قابل پیش‌بینی وجود دارد که چرا صداهای خاصی را رادیاتور تولید می‌کند و بسته به نوع صدای آن، احتمالاً می‌توانید با ابزارهای مناسب همه چیز را درست کنید.
هیچ کس یک رادیاتور پر سر و صدا نمی خواهد، بنابراین این راهنمای عیب یابی به شما کمک می کند تا بخوبی مشکل را برطرف کنید، بنابراین اطلاعات زیر را بررسی کنید و می توانید بدون نیاز به تماس با یک لوله کش آن را برطرف کنید.
یکی از دلایلی که باعث می شود رادیاتور شما سر و صدای زیادی ایجاد کند، تاب برداشتن لوله ها است. لوله های رادیاتور به دلیل حرارتی که در معرض آن قرار می گیرند منبسط و منقبض می شوند. در حالی که کمی گسترش می‌یابد، اما همچنان می‌تواند باعث ایجاد صدای ناله‌ها و ناله‌هایی شود که در سراسر اتاق و خانه شنیده می‌شوند. یکی از مشکلات تاب برداشتن لوله که از اکثر موارد جدی‌تر است، این است که لوله‌کشی شما از اتصالات چوبی عبور کرده باشد و به دلیل کشش و در نهایت شکستن چوب و فلز صدا ایجاد کند. این بدان معنی است که شما باید یک لوله کش برای برداشتن اتصالات چوبی استخدام کنید، اگرچه به ندرت این اتفاق می افتد.
سرعت پمپ خیلی بالاست.اگر پمپ گرمایش مرکزی بیش از حد تنظیم شود، مطمئناً یک پمپ گرمایش مرکزی که به درستی پیکربندی نشده است، می تواند باعث ایجاد صدا در رادیاتورها یا لوله ها شود. تنظیم پمپ روی سرعت پایین‌تر ممکن است مشکل را حل کند، اگرچه گرم شدن رادیاتورها بیشتر طول می‌کشد.
رادیاتورها و لوله های شما کاملاً طبیعی است که صداهای تیک تیک، کلیک یا ترکیدن ایجاد کنند. در بیشتر موارد، صدای انبساط و انقباض فلز در هنگام گرم شدن یا سرد شدن است.همچنین ممکن است این صداها را از داخل دیوارهای خانه خود بشنوید، اگر لوله های شما به داخل آنها تعقیب شود. گچ کاری مستقیم روی لوله ها می تواند از انبساط طبیعی آنها جلوگیری کند و چنین صداهایی را تشویق می کند.
چرا رادیاتور تق تق صدا می کند؟
صدای تق تق یک صدای بسیار معمولی است که از رادیاتور شما شنیده می شود. این در واقع یکی از رایج ترین مشکلاتی است که مردم در سیستم گرمایش مرکزی خود دارند و معمولاً به دلیل حباب های هوای به دام افتاده ایجاد می شود.
آب زیادی به اطراف لوله ها و رادیاتورهای شما در سراسر خانه شما پمپ می شود و به مرور زمان حباب های هوا ظاهر می شوند. اگر هوای محبوس شده به میزان قابل توجهی جمع شود، می تواند باعث ایجاد صداهای حباب و غرغره شود و همچنین اگر به اندازه کافی تجمع داشته باشد، نقطه سرد عجیبی در رادیاتور شما ایجاد شود.
بالای رادیاتور خود را لمس کنید . آیا در قسمت بالای رادیاتور سردتر از پایین رادیاتور است؟ اگر جواب شما بله است، به این معنی است که یک حباب هوای به دام افتاده مانع از رسیدن آب داغ به هر چهار گوشه رادیاتور شما می شود. این باعث ایجاد یک سیستم ناکارآمد می شود. حال باید چه کرد؟ رادیاتورهای خود را هواگیری کنید.
چرا آب پکیج من سیاه است؟
بدیهی است که آب جزء ضروری هر سیستم گرمایش مرکزی و پکیج است. از طریق دیگ بخار و از طریق رادیاتورهای شما جریان می یابد. بنابراین کیفیت آب برای کارآمد نگه داشتن سیستم پکیج بسیار مهم است.اگر متوجه نشت سیستم در هر نقطه ای شدید، چه از خود پکیج یا از رادیاتور، باید سریعا مشکل را برطرف کرد.اگر رنگ آن قهوه ای باشد، این نشان می دهد که کیفیت آب آنطور که باید باشد نیست.
دلایل صدا دادن رادیاتور
منیزیم: در حالی که این ماده معدنی اغلب در منبع آب وجود دارد، هنگامی که با اکسیژن مخلوط می شود می تواند سیاه شود. اگر لوله های فولادی یا گالوانیزه در سیستم لوله کشی خود دارید، تکه های معدنی ناشی از زنگ زدگی می توانند با مواد معدنی دیگر مانند منیزیم ترکیب شوند و آب سیاه ایجاد کنند.
چگونه آب سیاه از پکیج را متوقف کنم؟
در حالت ایده آل، آب در یک سیستم گرمایشی باید دارای pH خنثی (۷) یا کمی قلیایی (۸-۹) باشد تا از تجمع آب سیاه جلوگیری شود.این امر معمولاً از طریق افزودن بازدارنده های شیمیایی اختصاصی به سیستم گرمایش پکیج حاصل می شود. این بازدارنده ها با نگه داشتن سطح «PH» آب بالای ۷ (سطح خنثی زمانی که آب نه اسیدی و نه قلیایی است) به جلوگیری از تشکیل مگنتیت یاهمان آب سیاه کمک می کند.بسته به نام تجاری و اسیدیته طبیعی آب محلی، بازدارنده باید هر ۱۲ تا ۲۴ ماه یکبار پر شود.
چگونه از شر آب سیاه پکیج خلاص شوم؟
هنگامی که ذره ای از لجن سیاه در سیستم گرمایشی شما تشکیل شد، تنها راه حل موثر این است که آن را از رادیاتور، پکیج و لوله کشی خارج کنید.
این نیاز به استفاده از پمپ پاور فلاش مخصوص دارد. یک پمپ پاور فلاش به گونه ای طراحی شده است که حجم زیادی از آب را با فشار کم به سرعت از طریق سیستم گرمایش وارد می کند، با جریان آب به طور منظم معکوس می شود تا تلاطمی ایجاد کند که لجن محبوس شده در کف رادیاتورها و لوله ها را تحریک می کند.
همزمان و شستشوی سیستم، مواد شیمیایی از طریق پمپ پاور فلاش به سیستم گرمایش اضافه می شود تا لجن سیاه را حل کند تا بتوان آن را از سیستم گرمایشی خارج کرد و در زهکشی ریخت.
برای بدترین موارد لجن سیاه، هر رادیاتور باید از سیستم گرمایش جدا شده و به صورت جداگانه با مواد شیمیایی و پاورفلاشینگ درمان شود.موارد شدید علاوه بر این با افزودن یک پاک کننده شیمیایی حدود ۷ روز قبل از پاورفلاش و سپس لرزاندن هر رادیاتور در سیستم گرمایشی برای ایجاد اختلال در لجن فشرده شده در کف رادیاتورها، درمان می شوند.هنگامی که سیستم آب گرم تمیز شد، یک بازدارنده خوردگی اضافه می شود تا از بازگشت لجن سیاه و ایجاد آب سیاه جلوگیری شود.
وجود هوا در پکیج باعث می شود که رادیاتورها سرد بمانند، پس ممکن است هوا در سیستم شما وجود داشته باشد. شما می توانید تشخیص دهید که چه زمانی این اتفاق می افتد زیرا رادیاتورهای شما به طور متناوب سرد می شوند و حباب های هوا در اطراف سیستم گرمایش حرکت می کنند.
چگونه می توانید با آب سیاه پکیج مقابله کنید؟
بهترین راه برای حذف لجن از سیستم از طریق پاور فلاش است. پاورفلاش مواد شیمیایی را با فشار بالا از طریق سیستم می فرستد که هم تجمع را حل می کند و هم آب آلوده را از آن خارج می کند. این کاری است که یک مهندس گرمایش می تواند برای شما انجام دهد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;