فرانسوی‌ها برای تولید انرژی خورشیدی گام‌های محکم‌تری برمی‌دارند

تاسیسات نیوز / سعید سعیدی: شرکت فرانسوی تنرجی (Tenergie SAS) که در زمینه توسعه مزرعه خورشیدی فعالیت می‌کند به همراه شریک مالی خود، در نظر دارد با فروش سهام‌های جدید، اپراتورهای تولید برق پاک خریداری کنند تا از این طریق به توسعه بخش‌های انرژی بادی و برق‌آبی کمک کنند، چرا که تقاضا برای انرژی‌های پاک در حال افزایش هستند.
به گزارش تیم ترجمه پایگاه خبری تاسیسات نیوز به نقل از بلومبرگ، شرکت تنرجی با متنوع کردن کسب و کار خود به دنبال بهتر کردن شرایطی است تا بتواند برق تجدیدپذیر را مستقیم به شرکت‌ها و جوامع دیگر به فروش برساند.
بر همین اساس، فرانسه به سمت کاهش وابستگی کشور به انرژی هسته‌ای در حرکت است و با محدود کردن ظرفیت باقی‌مانده زغال‌سنگ، قصد دارد فضا را برای تولید انرژی پاک‌تر باز کند. شرکت مذکور در حال حاضر حجم زیادی از خروجی برق را از طریق یک قرارداد بلندمدت به شرکت برق دولتی فرانسه می‌فروشد.
این گزارش حاکی است؛ شرکت Terre d’Energie با مالکیت ۶۹ درصدی و شرکت Credit Agricole Pyrenees Gascogne با مالکیت ۳۱ درصدی سهام شرکت تنرجی امیدوار هستند تا با جذب سرمایه‌گذار در سال جاری بودجه برنامه‌های توسعه‌ای تولید انرژی پاک را افزایش دهند.
یکی از مدیران این شرکت در مورد چشم‌انداز آینده شرکت می‌گوید: ما باید کارهای خود را متنوع کنیم تا بتوانیم پلتفرم فوق‌العاده انرژی تجدیدپذیر را طی دو سه سال آینده ایجاد کنیم.
کارخانه‌های شرکت Terre d’Energie در حال حاضر حدود ۵۰۰ مگاوات ظرفیت تولید را دارا هستند و ممکن است با دخیل کردن توسعه‌دهندگان انرزی پاک، این میزان ظرفیت را افزایش دهند. از آنجایی که شراکت با یک نهاد و یا یک سازمان و شرکت حوزه نفت در دستور کار نیست، به همین دلیل ما می‌خواهیم مستقل باشیم.
این شرکت خصوصی که در سال ۲۰۰۸ بنا نهاده شد، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و موفق شده در سال ۲۰۱۹ درآمدی معادل ۲۰۰ میلیون یورو داشته باشد.
منبع بلومبرگ
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;