محرومیت بدهکاران فاقد پرونده‎ های نظارتی از خدمات سازمان نظام مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد : در راستای تلاش برای ارتقاء شأن و جایگاه سازمان مهندسی استان، اعضای بدهکار فاقد پرونده‎ های نظارتی ، به مرور از خدمات سازمان محروم می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان این که نظام مهندسی ساختمان، سازمانی مهم و مؤثر در حوزه ساخت و سازهاست، گفت: طبیعتاً اهمیت این سازمان به کیفیت عملکرد مهندسان و اعضای سازمان می باشد چراکه آنان به هر اندازه حرفه ‎ای‌ تر با مخاطبان و مشتریان خود برخورد کنند، باعث ارتقاء شأن و جایگاه سازمان و مهندسان حوزه ساختمان در جامعه می شوند.
مهدی سالاری ضمن اشاره به نقش تأثیرگذار اعضاء در انتخاب اعضای هیأت مدیره اشاره و اظهار می‌‌ کند: در هنگام انتخابات، هر کدام از کاندیداها تلاش می‌کنند تا برنامه‌ ‎ها و ارزش‌ ‎هایی که خود و اکثر مهندسان به آنها پایبند هستند را برای جلب آرای اعضاء مطرح کنند و اعضاء نیز به همین ارزش‌‌ ها و اصول رأی می‌ ‎دهند.
وی گفت: پس از انتخابات نیز همان گونه که اعضای سازمان از هیأت مدیره پایبندی به ارزش‌ ‎ها و برنامه‌ ‎هایشان را خواستارند، هیأت مدیره نیز از کلیه اعضاء می‌‎ خواهد تا به ارزش‎ ها و اخلاق حرفه‌ ‎ای در سازمان احترام بگذارند و به آن مقید باشند.
سالاری در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از اعضای سازمان و مهندسان ، بسیار حرفه ‎ای عمل می‌کنند و دائماً در حال یادگیری و کسب تجربه‎ های جدید و اصول نظارتی هستند و با علاقه و دقت ، اخبار سازمان را نیز رصد کرده و نسبت به عملکرد سازمان اظهار نظر و نقدها و پیشنهادهای ارزشمندی نیز ارائه می دهند.
وی افزود: این افراد که در فعالیت‌های تفریحی ، رفاهی ، فوق برنامه و آموزشی نیز حضور خوبی دارند، با توجه به این که مسائل سازمان را دنبال می ‎کنند، پروژه نظارتی و طراحی دارند و از دید سازمان، اعضای مؤثری محسوب می‌‎ شوند لذا وظیفه خود می ‎دانیم که انتظارات و توقعات آنها را مورد توجه و احترام قرار دهیم.
سالاری متذکر شد: البته در مقابل نیز افراد معدودی در بین اعضای سازمان هستند که بنا به دلایلی اصول ، مرام و اخلاق حرفه‌ای سازمان را خیلی مورد توجه قرار نمی ‎دهند و خارج از شبکه نظام مهندسی، از اعتبار نظام مهندسی ساختمان سوء ‎استفاده می‌کنند و در پروژه ‎های بدون پروانه و تخلف‌ سازی‌ ها مشارکت می‌کنند یا برخی از اعضاء ، در ارائه خدمات مهندسی نامنظم هستند و مؤلفه زمان برای آنها اهمیت مورد انتظار را ندارد که این قلیل افراد سبب بی ‎اعتمادی مردم نسبت به سازمان می‌شوند.
به گفته وی، این قبیل مهندسان حتی برای یادگیری و کسب مهارت ‎های لازم و قابلیت‎ سازی‌ ها، احساس مسئولیت نمی‎ کنند و تلاشی برای ارتباط بیشتر با سازمان و ارائه خدمات مناسب در راستای رضایت همشهریان ندارند و بعضاً نیز با وجود برخورداری از مهارت‌ ‎های لازم، مسئولانه عمل نمی‌کنند.
وی با بیان این که به مرور زمان شاهد مستندسازی فعالیت‌‌ ها و توسعه سامانه‎ های هوشمند هستیم، اظهار کرد: به زودی دقیق‌ترین اطلاعات را از وضعیت تک ‎تک اعضای سازمان اعم از سوابق خدماتی، فعالیت‌‎ های رفاهی و آموزشی و دیگر موارد مورد نیاز ، حتی میزان مشارکت آنها در برنامه‎ های سازمان از جمله جشن‌‌ های سازمان ‌‎را ثبت کرده و در اختیار خواهیم داشت.
سالاری اعلام کرد: گردآوری این اطلاعات باعث می‎ شود که سازمان به مرور زمان بتواند اعضای منظم و متعهد سازمان را شناسایی تا متناسب با احساس مسئولیت و توانایی‌‎ های اعضاء ، نسبت به تجلیل و گرامیداشت آنها اقدام نماید .
وی با اشاره به این که رویکرد جدید سازمان، اهتمام به ارائه خدمات رفاهی و آموزشی بیشتر و پرداخت تسهیلات و ارجاع امور به مهندسان متعهد و منظم است، گفت: قطعاً کسانی که توجه و مشارکت لازم را به سازمان ندارند یا در فعالیت‌ ‎های خود مسئولانه عمل نمی‌‌ کنند و اکنون به راحتی از خدمات سازمان استفاده می‌ ‎کنند، به تدریج و با ادامه این روند ، از لیست اولویت‌ ‎های سازمان خارج می‌ ‎شوند.
سالاری با بیان این که در حال حاضر سازمان هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات به مهندسان عضو ندارد و سامانه ، تنها بدهی اعضاء و حق عضویت آنها را برای ادامه همکاری‌‌ ها مدنظر دارد، تأکید کرد: اما بنا به سیاست‌‌‌ ‎های ‎سازمان و در راستای رعایت عدالت اداری، از آنهایی که فعالیت بهینه‌‎ تر و مشارکت بیشتری با سازمان دارند، حمایت خواهیم کرد و اعضای بدهکار فاقد پرونده‎ های نظارتی به مرور از خدمات سازمان به طور الکترونیکی محروم می‎ شوند یا در اولویت قرار نمی‌ ‎گیرند.
منبع سازمان نظام مهندسی یزد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;