96 را ورق بزنیم – اردیبهشت

جمعه 8 اردیبهشت: آتش‌سوزی در پاساژ مهستان تهران


ساعت 16:50 دقیقه روز جمعه در خیابان کارگر، خیابان لبافی‌نژاد (منطقه ۱۱) پاساژ مهستان دچار حریق شد که نیروهای آتش‌نشانی توانستند این آتش‌سوزی را مهار و اطفا کنند.

شنبه ۹ اردیبهشت: گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی تجدیدپذیر

اولین گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پایدار در سالن همایش‌های وزارت نیرو آغاز به کار کرد.
این همایش با محوریت انرژی‌های تجدیدپذیر با حضور مسئولان صنعت برق و انرژی کشور و نمایندگان کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا و آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار شد.
در این همایش علاوه بر حمید چیت‌چیان وزیر نیرو، کانته، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا و عدنان امین، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر حضور داشتند.

 

یکشنبه 10 اردیبهشت: آتش‌سوزی مهیب در خیابان پلیس و خیابان شریعتی تهران

ساعت ۱۳، آتش‌سوزی مهیبی در خیابان پلیس و خیابان شریعتی رخ داد. این آتش‌سوزی در حالی رخ داد که گویا مواد مشتعل در جوی‌های آب خیابان پلیس و خیابان شریعتی وجود داشته و به یکباره شعله گرفته است. در این حادثه به بسیاری از خودروهایی که در کنار خیابان پارک بودند خسارت وارد شد و بسیاری از این خودروها در آتش سوختند. این آتش‌سوزی با حضور مأمورین آتش‌نشانی خاموش شد اما صدمات بسیاری بر خودروها وارد آمده است.

 

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت: انفجار در معدن زغال‌سنگ یورت

ساعت ۱۱: ۳۰ صبح، انفجاری در معدن زغال‌سنگ یورت رخ داد که بر اثر آن ده‌ها کارگر در زیرزمین گرفتار شدند. این معدنچیان در عمق ۱۳۰۰ متری در فضای مملو از گاز مونواکسید کربن و متان گرفتار شده بودند. مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان عصر همان روز اعلام کرد که نیروهای امدادی تنها توانسته‌اند به عمق ۸۰۰ متری برسند. آن‌هم در شرایطی که نیروهای امدادی نیز دچار گازگرفتگی شده و به‌عنوان مصدوم از تونل معدن خارج شدند.
به گفته معدنچیان، تونلی که انفجار در آن رخ داده یکی از تونل‌های بن‌بست این معدن بوده و فقط یک راه خروج داشته است. بدنبال این حادثه سرپرست اورژانس ایران از زخمی شدن ۱۹ کارگر و حبس ۹۰ کارگر دیگر در معدن خبر داد. سپس صادق علی مقدم، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت که تعداد زخمی‌ها به ۳۰ نفر رسیده است. او همچنین تعداد حبس شدگان در معدن را ۲۶ نفر اعلام کرد؛ اما چهارشنبه شب ۱۳ اردیبهشت وزیر کار ایران تعداد کشته‌شدگان را ۳۵ نفر اعلام کرد. به گفته مقام‌های محلی پیکرهای ۳۵ نفر از معدن خارج گردید.

 

شنبه 16 اردیبهشت: دیدار کارشناسان گردوغبار آلمان با استاندار خوزستان

در این دیدار شریعتی استاندار خوزستان با اشاره به کاهش آورد رودخانه‌های استان در 10 سال اخیر به دلیل تغییرات اقلیم، خشکسالی و برداشت آب بی‌رویه و انتقال آب، حفظ منابع آبی استان را برای ثبات توسعه پایدار و حفظ تولیدات کشاورزی و اشتغال بسیار حائز اهمیت و مهم دانسته و اذعان داشت که هر نوع روش و تکنولوژی نوین که باعث کاهش مصرف آب و افزایش راندمان به‌خصوص در حوزه کشاورزی گردد، مورد استقبال قرار می‌گیرد.

 

شنبه 23 اردیبهشت: زلزله در خراسان شمالی

این زلزله ۵.۷ ریشتری در بجنورد رخ داد که دو کشته و ۳۷۷ مجروح برجای گذاشت. مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر دراین‌باره گفت: تا ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت، ۳۷۷ مصدوم زلزله خراسان شمالی خدمات امدادی لازم را دریافت کرده و ۵۷ تن بستری شده‌اند به گفته رئیس سازمان امداد و نجات، مناطق تحت تأثیر زلزله در خراسان شمالی تا شعاع ٢٠ کیلومتری کانون زلزله شامل ٩٧ روستا با جمعیت ۳۱ هزار و ۱۵۰ تن بود و بر این اساس ۳ شهرستان بجنورد، مانه و سملقان متأثر از زلزله بوده و ١٤ روستا بین ١٠ تا ٧٠ درصد آسیب، دیده است. متأسفانه بر اثر این زلزله، یک نفر از روستای لنگر، خانم ۵۴ ساله و یک دختر 12 ساله در روستای قره‌جه، فوت شدند.

 

سه‌شنبه 26 اردیبهشت: رونمایی از سند ملی اشتغال سبز

این مراسم با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سازمان محیط‌زیست برگزار و این سند رونمایی شد.
اقتصاد سبز الگویی است که به افزایش رفاه انسان و برابری اجتماعی منجر می‌شود و نیز می‌تواند به میزان کافی خطرات زیست‌محیطی و اکولوژیکی را کاهش دهد، در این فرآیند رشد درآمدها و اشتغال‌زایی در بخش دولتی و خصوصی به‌گونه‌ای صورت می‌گیرد که با کاهش انتشار کربن و آلاینده‌ها، افزایش بهره‌وری انرژی، استفاده بهینه از منابع، جلوگیری از تخریب محیط‌زیست، تنوع زیستی و اکوسیستم‌ها همراه باشد.

پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت: آتش‌سوزی سرخه‌حصار

نقی میرزاکریمی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به اخباری که مبنی بر آتش‌سوزی در پارک ملی سرخه‌حصار است، گفت: این آتش‌سوزی خارج از محدوده پارک ملی بوده و هیچ آسیبی به مراتع در داخل پارک ملی نرسیده است.

 

شنبه 30 اردیبهشت: انتخاب مجدد دکتر روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور

دکتر حسن روحانی با ۲۳٬۶۳۶٬۶۵۲ رأی (57%) برای بار دوم رئیس‌جمهور شد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;