96 را ورق بزنیم – خرداد

 

یکشنبه 7 خرداد: آتش‌سوزی در جزیره آشوراده


صادق شیرنگی، معاون فرماندار بندرترکمن با تائید وقوع آتش‌سوزی در آشوراده به‌عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر از اعزام نیروهای آتش‌نشان و دستگاه‌های سنگین راهداری همچون لودر و گریدر برای خاموش کردن آن خبر داد. اسماعیل مهاجر مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان نیز ضمن تائید وقوع آتش‌سوزی و اعزام نیرو و تجهیزات لازم برای مهار و خاموش کردن آتش، ذکر سایر جزئیات را به بررسی‌های بیشتر موکول کرد.


پنجشنبه 11 خرداد:


هفتمین دوره انتخابات هیات رئیسه گروه‌های تخصصی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران

 

جمعه 12 خرداد: امضای نقشه راه همکاری ایران و روسیه در بخش انرژی


نقشه راه همکاری ایران و روسیه در سن‌پترزبورگ به امضای امیرحسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و کیریل مولوتسوف، معاون وزیر انرژی روسیه به‌عنوان رؤسای ایرانی و روسی کارگروه انرژی رسید.

 

شنبه ۲۰ خرداد: افتتاح خط ۷ متروی تهران بدون هواکش


۲۲ کیلومتر به همراه ۷ ایستگاه این خط به‌صورت همزمان افتتاح شد. ایستگاه‌های افتتاح شده به ترتیب میدان صنعت – دانشگاه تربیت مدرس – شهید نواب صفوی – کمیل – بریانک – میدان محمدیه و بسیج می‌باشند. رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران پیشنهاد کرد تا برای رفع این نگرانی و حصول اطمینان از امنیت شهروندان، کمیته سه نفره متشکل از نمایندگان کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل، سلامت و محیط‌زیست و حقوقی و نظارت شورا تشکیل شود و پس از بازدید از این خط، گزارش آن به شورا ارائه شود.

 

چهارشنبه 24 خرداد: آتش‌سوزی برج گرنفل


یک برج مسکونی بزرگ در غرب لندن در ۱ بامداد ۱۴ ژوئن ۲۰۱۷ آغاز شد و سرانجام صبح همان روز مهار شد. بر اساس آخرین آمار اعلام شده در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۷ حداقل ۷۹ نفر کشته یا مفقود و ۷۰ زخمی شدند. دلیل این آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده است.

 

چهارشنبه 24 خرداد: زلزله در فیروزکوه


زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر رأس ساعت ۹: ۳۳ دقیقه ۴۰ ثانیه صبح، شهرستان فیروزکوه را تکان داد.
بنا به اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه در عرض جغرافیایی ۳۵.۷۸ درجه و طول جغرافیایی ۵۲.۹۵ رخ داد. این زمین‌لرزه در عمق ۸ کیلومتری از سطح زمین رخ داد. این زمین‌لرزه در مرز استان‌های مازندران، تهران و سمنان و ۲۰ کیلومتری شهر فیروزکوه در استان تهران، ۲۴ کیلومتری شهر آلاشت در استان مازندران و ۲۹ کیلومتری پل‌سفید در استان مازندران به وقوع پیوست.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;