۷ سال تا خداحافظی با سوخت‌های فسیلی

تاسیسات نیوز / سعید سعیدی: یکی از اساتید دانشگاه استفورد که در متقاعد کردن حزب دموکرات آمریکا برای توافق در زمینه استفاده از انرژی سبز نقش داشت تصریح کرد: خروج از سوخت‌های فسیلی و اداره تمام جهان با انرژی پاک چیزی حدود هفت سال طول می‌کشد.
به گزارش تیم ترجمه پایگاه خبری تاسیسات نیوز به نقل از بلومبرگ، مارک جاکوبسان با بیان مطلب فوق گفت: احیای شبکه‌های برق، حمل و نقل، تولید و تطبیق سایر سیستم‌ها با انرژی بادی و خورشیدی هزینه‌ای حدود ۷۳ تریلیون دلار خواهد داشت.
او ادامه داد: البته نیازی نیست که این هزینه یک‌باره پرداخت شود و می‌توان آن را طی تقریباً ۷ سال، سالانه حدود ۱۱ تریلیون دلار به شبکه برق تزریق کرد تا گام‌های خروج از سوخت‌های فسیلی به تدریج برداشته شود.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه بسیاری از افراد از هراس هزینه بالای سیستم‌های تجدیدپذیر، از تطبیق شبکه برق خود با این سیستم‌ها سر باز می‌زنند، گفت: امیدوارم با پیشنهاد این طرح، از شدت این ترس و هراس کاسته شود و میل به حرکت به سمت انرژی‌های پاک قوت بگیرد.
او در پاسخ به این سوال که چرا بسیاری از یافته‌های او در سال ۲۰۱۷ در خصوص میزان هزینه‌های خروج از سوخت‌های فسیلی مورد انتقاد قرار گرفت، اظهار کرد: بزرگ‌ترین چالش دست کشیدن از سوخت‌های فسیلی، مقوله اقتصادی نیست. حتی بسیاری از شرکت‌های حوزه انرژی اذعان دارند که تکنولوژی موردنیاز برای تغییر جهت کامل شبکه‌های برق به سمت کاملاً تجدیدپذیرشدن بدون به خطر افتادن اعتبار میسر نخواهد بود.
بر اساس این گزارش، مسئولیت انتشار بیش از ۹۹ درصد از گازهای گلخانه‌ای جهان، ۱۴۳ کشور در جهان است.
منبع بلومبرگ
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;