یکسان سازی ردیف‌های اعتباری حقوق و مزایا در شهرداری تهران

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از بازنگری و بهبود نظام بودجه ریزی شهرداری تهران خبر داد و گفت: استراتژی ما اصلاح و بهبود نظام تدوین بودجه در راستای ایجاد شفافیت و انضباط مالی است و بناداریم کنترل و نظارت بر اجرای بودجه را در راستای ارتقای عملکرد سیستم افزایش دهیم.
به گزارش تاسیسات نیوز،  امیر شهرابی در زمینه بازنگری و بهبود نظام بودجه ریزی عملیاتی در شهرداری تهران اظهارکرد: برای دستیابی به اصلاح و بهبود نظام تدوین بودجه، افزایش کنترل و نظارت بر اجرای بودجه و ایجاد شفافیت و انضباط مالی برنامه‌های اجرایی را در سطح مناطق ۲۲گانه، سازمان‌ها و شرکت‌ها و واحدهای ستادی شهرداری تهران مدنظر داریم.
وی حاکمیت انضباط مالی را از جمله سیاست های ۱۲گانه شهردار تهران عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه های کلان ما برای پیاده سازی این سیاست، ایجاد تحول در نظام بودجه ریزی در شهرداری تهران است که به شفافیت مالی، عدالت محوری و ارتقای انضباط مالی در مجموعه شهرداری تهران منجر خواهد شد و در مدیریت، کنترل و نظارت بر بودجه تمام بخش های شهرداری تهران تحول بزرگی ایجاد خواهد کرد.
شهرابی بازنگری و ساماندهی ردیف های اعتباری هزینه ای و سرمایه ای مستمر مناطق، سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران را از برنامه های مهم دانست و افزود: برخی از ردیف های بودجه ای تکراری و مواردی نیز دارای هم پوشانی است که طی سالیان متمادی ایجاد شده اند و اکنون نیازمند اصلاح و ادغام هستند و بنابراین باید بازنگری و ساماندهی شوند.
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از جمله مزایای اجرای طرح ساماندهی ردیف های اعتباری هزینه ای و سرمایه ای مستمر مناطق، سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران، به مواردی چون اصلاح ردیف های اعتباری هزینه ای و سرمایه ای مستمر و ادغام ردیف های اعتباری مشابه، کاهش حجم بودجه شهرداری تهران، افزایش اختیارات مدیران اجرایی در انجام عملیات و هزینه کرد ردیف های اعتباری و رفع برخی از محدودیت های موجود، کاهش تعداد موافقتنامه های شرح عملیات و امکان مبادله با کیفیت و محتوای قابل استناد، افزایش کنترل و نظارت بر اجرای بودجه و افزایش انضباط و شفافیت مالی در هزینه ای و اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای مستمر اشاره کرد.
وی از یکسان سازی ردیف های اعتباری حقوق و مزایا در بودجه شهرداری تهران خبر داد و گفت: طبق بررسی های  صورت گرفته پراکندگی و بی نظمی در ردیف های اعتباری حقوق و مزایا در شرکت ها و سازمان ها وجود داشت. بنابراین یکپارچه سازی و تجمیع آن در ۵ ردیف به منظور ساماندهی، سهولت اجرا و نظارت در دستورکار قرار گرفته است.
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همچنین ردیف های اعتباری حقوق و مزایا ذیل ماموریت های ۶گانه مناطق و واحدهای ستادی به منظور سهولت در اجرا و نظارت، تجمیع و یکپارچه سازی می شوند.
شهرابی از پیاده سازی مدل جدید تسهیم و توزیع عادلانه و اطلاعات محور اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای مستمر خبر داد و افزود: این مدل در راستای توزیع عادلانه اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای مستمر بین مناطق ۲۲گانه و تسهیم اعتبارات بر مبنای شاخص های موثر در هر ردیف اعتباری اجرا می شود که اقداماتی چون تعیین شاخص مبنا و موثر در تعیین سهم اعتباری مناطق متناظر با هر ردیف اعتباری، گردآوری اطلاعات مناطق ۲۲گانه در هر شاخص، انجام محاسبات بازتوزیع عادلانه اعتبار ردیف ها و طراحی داشبورد مدیریتی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات در دستورکار قرار دارد.
وی از بازنگری در نظام تدوین و نظارت بر بودجه سازمانها و شرکتها خبر داد و گفت: برای رفع چالش های وضع موجود در تدوین، اجرا و نظارت بر بودجه سازمانها و شرکتها اقداماتی چون تطبیق سامانه مالی سازمانها و شرکتها با بودجه مصوب سال ۱۴۰۱، بازنگری، اصلاح و بهبود فرم های بودجه سازمان ها و شرکت ها، ساماندهی ردیف های اعتباری حقوق و مزایا، تعریف کدینگ مشترک بودجه برای سازمانها و شرکتها و اتصال آن به کدینگ بودجه عمومی شهرداری، اختصاص کد بودجه به تمامی ردیف ها برای یکپارچه سازی سامانه های بودجه و مالی و همچنین بازنگری و تغییر مدل تخصیص اعتبار در دستور کار قرار دارد.
بنا براعلام روابط عمومی اداره کل برنامه  شهرداری تهران، شهرابی با اشاره به تدوین ۷ دستورالعمل اختصاصی اداره کل برنامه وبودجه شهرداری تهران گفت: تمامی دستورالعمل های پیشنهاد و تصویب پروژه های جدید، دستورالعمل تعریف، اجرا و نظارت بر پروژه های توسعه محله ای، دستورالعمل اعطای کمک ها، دستورالعمل ارتقای بهره وری، دستورالعمل کمیته برنامه ریزی اجرایی مناطق ۲۲گانه و شیوه نامه تدوین برنامه عملیاتی مناطق ۲۲گانه، بازنگری دستورالعمل های اجرایی بودجه و تبصره های آن تدوین شده است که یا ابلاغ شده و یا در فرایند تدوین و ابلاغ قرار دارد.
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران، جانمایی و درج اطلاعات پروژه های سرمایه ای غیرمستمر در سامانه GIS، تغییر و بهبود ساختارکتاب بودجه شهرداری تهران و بازنگری در مدل تصمیم گیری کمیته تخصیص را از دیگر برنامه های در دست اقدام اداره کل برنامه وبودجه شهرداری تهران برشمرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;