گودبرداری غیراصولی و تخلیه مجدد

به گزارش تاسیسات نیوز، یک منزل مسکونی که درآستانه تخریب و ریزش ناشی از گودبرداری غیراصولی قرار گرفته بود با هشدارآتش نشانان برای باردیگر ساکنان آن ازمحل تخلیه شدند.

 

نیروهای آتش نشانی با حضور در یك منزل دو طبقه قدیمی که در مجاورت ملك گودبرداری شده واقع بود، تمامی ساكنان آن را به علت خطر ریزش بنا به خارج از ساختمان انتقال دادند.

 

در ساعت 15:30 دقیقه روز گذشته طی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 و اعلام احتمال آوار یك منزل مسكونی در خانی آبادنو، خیابان ماهان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 96 به محل حادثه اعزام شدند.

 

مهدی حیدر نژاد فرمانده آتش نشانی اعزامی در این باره گفت: گودبرداری غیراصولی در قطعه زمینی به مساحت حدودا” 200متر مربع منجر به ریزش دیوار شرقی یك ساختمان دو طبقه مسکونی قدیمی به مساحت 70 متر مربع در مجاورت محل گودبرداری شد.

 

وی اضافه کرد: این گودبرداری هم چنین موجب ایجاد ترک های متعددی در دیوارها و سقف های این ساختمان دو طبقه و همچنین نگرانی شدید مالک و ساکنان آن شد.

 

این فرمانده آتش نشانی در ادامه اظهار داشت: ظاهرا با توجه به مشاهده ی ترک و شکاف هایی در داخل این ساختمان دوطبقه درچند روز قبل، بلافاصله توسط عوامل شهرداری منطقه با نصب برگه پلمپ، اخطارهای لازم درخصوص تخلیه سریع منزل به مالک داده شده بود كه مالک این ساختمان با کندن برگه ی اخطاریه، دوباره به همراه خانواده در منزل ساکن شدند.

 

وی با اعلام این که مالک ساختمان علت کندن برگه پلمپ و سکونت مجدد را نداشتن جا و مکان ذکرکرده بود، افزود: چون هر آن احتمال می رفت این ساختمان بر روی ساکنان آن فرو ریزد و فاجعه ای انسانی رخ دهد آتش نشانان به سرعت دست بکار شده و به همه ساکنان هشدار دادند و سپس آنان را به بیرون از ساختمان هدایت کردند.

 

حیدر نژاد خاطرنشان ساخت: نیروهای آتش نشانی پس از اطمینان از تخلیه كامل ساكنین، در اطراف این ساختمان، نوار خطر و علائم هشدار دهنده نصب کردند و درادامه هم با اخطاربه مالك این ساختمان دوطبقه مبنی بر عدم ورود یا تردد به داخل ساختمان، محل را جهت انجام اقدامات قانونی به عوامل شهرداری و انتظامی تحویل دادند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;