قیمت حامل‌های انرژی و مصوبه مجلس

به گزارش تاسیسات نیوز، عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به رد پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی در بودجه 97، خاطرنشان کرد: مجلس با این مصوبه کمیسیون تلفیق همراهی خواهد کرد و آن را به تصویب خواهد رساند.

 

محمدعلی پورمختار، نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به پیشنهاد دولت برای افزایش قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی در بودجه 97، گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی اثر تورمی زیادی را در بازار و در زندگی مردم خواهد داشت و حرف‌ها برای افزایش 50 درصدی قیمت بنزین 40 درصدی قیمت گازوئیل موجب تشویق اذهان مردم شد.

 

وی افزود: ممکن است اقتصاددانان بگویند اثر تورمی حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بازار زیاد نیست، اما آنچه که تجربه شده و در موارد پیشین در جامعه دیده‌ایم، وجود اثر تورمی زیاد افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بازار بوده است.

 

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: هر کسی که خدماتی انجام می‌دهد و یا کالایی تولید می‌کند، به استناد افزایش قیمت حامل‌های انرژی، قیمت کالای خود را افزایش داده که بخشی از این افزایش واقعی و بخش دیگری نیز غیرواقعی و برای سوءاستفاده از موقعیت پیش‌آمده است.

 

پورمختار با اشاره به رد پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی در بودجه 97، خاطرنشان کرد: مجلس با این مصوبه کمیسیون تلفیق همراهی خواهد کرد و آن را به تصویب خواهد رساند.

 

وی در پایان گفت: در نتیجه دولت باید برای تأمین اعتبارات موردنیاز خود به کاهش هزینه‌ها و سایر منابع درآمدی روی بیاورد که حدود 10 هزار میلیارد تومان آن از محل فروش ساختمان‌ها و دارایی‌های دولت بنا شده که تأمین شود و دیگر اینکه از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز می‌تواند برداشت کند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;