کارشناس فضای سبز: علف‌چینی حاشیه تاسیسات‌ را جدی بگیرید

در راستای جلوگیری از حریق های احتمالی اطراف محدوده تاسیسات نیروگاه(پست ها – ترانسها –مازوتخانه ها و سایر تأسیسات)در فصل تابستان ، گام اول طرح علف چینی و خروج علفهای هرز در تاسیسات ساحلی کارون اجرا شد.
به  گزارش تاسیسات نیوز ، نوشین جاوید کارشناس ناظر بر فضای سبز این نیروگاه ، با اشاره به ضرورت اجرای این طرح گفت: با توجه به بارش باران در سال گذشته، امسال شاهد حجم زیادی از علف های هرز و نیزارها در اطراف تأسیسات نیروگاه رامین هستیم که   تهدیدهای بالقوه برای نقاط حساس هستند و احتمال دارد به دلیل گرم شدن هوا در استان خوزستان دچار حریق شوند.
جاوید یادآور شد: در صورت تماس گیاهان با تاسیسات ، تجهیزات باعث زنگ زدگی و خوردگی شده و جمع شدن جوندگان موذی و حشرات و از سوی دیگر حوادث آتش سوزی ناشی از خشک شدن علف ها و نیزارها در فصل تابستان خطر آفرین است که مقابله با اینها امری بسیار ضروری و حیاتی است.
وی افزود: در استان خوزستان که جزو مناطق گرمسیر کشور محسوب می شود علف های هرز و روئیدنی های دیگر از نیمه دوم فروردین ماه خشک شده و به صورت بالقوه قابل اشتعال هستند که با تدابیری که اندیشیده شده با همکاری مدیران مربوطه و کارگران زحمت کش واحد فضای سبز نیروگاه طی مدت زمان سه هفته به صورت فیزیکی نسبت به هرس علف های هرز و نیزارها اقدام نمودیم.
منبع تولید برق نیرو حرارتی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;