گلعلی زاده ؛ مازوت‌سوزی در تهران نداریم

به گزارش تأسیسات نیوز،داریوش علیزاده رییس مرکز تغییر اقلیم و هوا سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره مازوت سوزی در نیروگاه ها گفت: موضوع مازوت سوزی را تکذیب می‌کنم. اطلاعات متناقض اعتماد مردم را کاهش می‌دهد، به هیچ وجه مازوت سوزی در تهران و کرج نداشته‌ایم. اگر جایی مازوت سوزی باشد در سکونتگاه‌ها نیست و برای رفع ناترازی گاز است.
داریوش علیزاده رییس مرکز تغییر اقلیم و هوا سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره مازوت سوزی در نیروگاه ها گفت: موضوع مازوت سوزی را تکذیب می‌کنم. اطلاعات متناقض اعتماد مردم را کاهش می‌دهد، به هیچ وجه مازوت سوزی در تهران و کرج نداشته‌ایم. اگر جایی مازوت سوزی باشد در سکونتگاه‌ها نیست و برای رفع ناترازی گاز است.
او در ادامه بیان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی ضعیف و فرسوده است، می‌توان توسط بخش خصوصی آن را تقویت کرد، یعنی ون‌ها و اتوبوس‌های بخش خصوصی می‌توانند به کمک حمل و نقل عمومی بیایند. اکنون در تهران حدود ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی فعال است که بیش از ٨٠ درصد آن‌ها فرسوده هستند. با راه اندازی سرویس ادارات، خودرو‌های آن به این بخش هم کمک خواهند رساند.
گلعلیزاده گفت: کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها مراجعه‌پذیر شده‌اند، به‌گونه‌ای که سالانه ۲۰۰ هزارنفر به جمعیت تهران افزوده می‌شود و این جمعیت نیازمند تامین انرژی است. این افزایش جمعیت به‌قدری تاثیرگذار است که در برخی از روز‌ها حتی لواسانات هم آلودگی هوا داشت. در این شرایط باید به‌صورت جدی به مسئله آلودگی هوا پرداخت، در غیر این صورت این معضل همچنان ادامه خواهد داشت. هیچ چیز دیگر مثل گذشته نیست و به لحاظ اقتصادی هزینه‌ها افزایش یافته است، به‌گونه‌ای که اگر بخواهیم یک اتوبوس تهیه کنیم با هزینه‌های میلیاردی مواجه می‌شویم بنابراین تعداد کمی اتوبوس می‌توانیم تهیه کنیم.
او تصریح کرد:اگر مازوت مصرف شود، به‌خوبی قابل مشاهده و تشخیص است.نیروگاه‌ها صرفا عامل آلودگی هوا نیستند.
گلعلیزاده گفت:بسیاری از تکالیفی که در قانون هوای پاک درج شده است، در قوانین دو دهه گذشته نیز وجود داشت. از جمله این قوانین می‌توان به قانون توسعه حمل و نقل عمومی در مدیریت سوخت اشاره کرد که در صورت اجرا بسیاری از مشکلات در قانون هوای پاک و انباشت تکالیف دیگر به وجود نمی‌آمد. برخی از این قوانین مربوط به مبحث ناترازی انرژی است و در صورت اجرایی شدن آن دیگر ناترازی انرژی نداشتیم. کیفیت سوخت نیز بهتر می‌شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;