توسعه صنایع آب و برق با محوریت «فناوری اطلاعات و ارتباطات»

اجرای بسیاری از پروژه ها در «صنایع آب و برق» در وزارت نیرو، به خصوص؛ پروژه های «سازوکاری» توسط شرکتهای دانش بنیان و استارتاپ با استفاده حداکثری بر ظرفیتهای فناوری اطلاعات و هوشمندسازی این شرکتها عملیاتی شده است.
تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور:  توسعه تولیدات، با هدف رفع نیازهایِ داخلی از وظایف مهمِ «شرکت ساتکاب»، به شمار می آید که در برهه های مختلف کشورمان، متناسب با نیاز داخلی در قالبهای مختلف ارائه می شود.
حمایت از «تولیدِ داخل»، «بومی سازی»، «حمایت از شرکتهای دانش بنیان»، «تقویت حضور در بازارهای صادراتی» از جمله پارامترهایی محسوب می شود که شرکت مادر تخصصی ساتکاب، در راستای اجرایی کردن مفاهیمِ «اقتصادی مقاومتی» به آن پرداخته است.
محمد ولی علاءالدینی “مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساتکاب”، با تاکید بر اهمیت تنوع بخشی و بومی سازی و ایجاد فضای رقابتی برای محصولات در عرصه داخلی و خارجی گفت :
حمایت از محصولات داخلی و ایجاد فضای رقابتی برای حضور در بازارهای خارج از کشور، یکی از وظایف تعریف شده برای «ساتکاب» است تا شرایط برای ارتقاء کیفی محصولات و رقابتی شدن کالاها، بیش از پیش فراهم شود.
مدیرعامل ساتکاب، حمایت از استارتاپ ها در حوزه صنایع آب و برق را فرصتی مطلوب در زمینه بومی سازی محصولات عرضه شده ذکر و خاطرنشان کرد:
در حوزه بومی سازی، تا پیش از شیوع ویروس کرونا، گردهمایی های متنوعی با حضور استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان برگزار شد که به شناخت ظرفیتهای مطلوب این گروه در صنایع آب و برق کمک بسیاری کرد.
وی فعالیت پژوهشگران در شرایط کنونی، به ویژه همزمان با «شیوع کووید ۱۹» را فرصتی طلایی برای رشد صنایع متکی بر تحقیقات، به ویژه در حوزه «صنایع آب و برق» ذکر و تصریح کرد:
اجرای بسیاری از پروژه ها در «صنایع آب و برق» در وزارت نیرو، به خصوص، پروژه های «سازوکاری» توسط شرکتهای دانش بنیان و استارتاپ با استفاده حداکثری از ظرفیتهای فناوری اطلاعات و هوشمندسازی این شرکتها عملیاتی شده است.
به گفته علاءالدینی، تمرکز پروژه های سال جاری وزارت نیرو در قالب اجرای پویش هفتگی، بر بخش «ساز و کاری» و صنعت(IT .ICT) متمرکز شده است .
وی ضمن اشاره به اینکه پایه اصلی فعالیتها و اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام این شرکت در آینده نزدیک، بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات است گفت :
مدیریت خدمات و پروژه های موجود با استفاده از ابزارهای سنتی در دنیای کنونی دیگر مقدور نیست و این مهم با توجه به تفاوتها و نیازهای مناطق مختلف از نظر؛ جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی با یکدیگر، تنها با استفاده از سامانه های هوشمند و فناوری های نوین اطلاعاتی امکان پذیر می شود.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;