کنترل از راه دور سامانه‌های سرمایشی

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه عملکرد سامانه‌های سرمایشی ۳۰۰ مشترک بزرگ شهر تهران با استفاده از اینترنت اشیا از راه دور کنترل می‌شود، گفت: ۵۰ مگاوات ظرفیت مدیریت مصرف برق، دستاورد استفاده از فناوری‌های نوین در این حوزه است.
به گزارش تاسیسات نیوز، کامبیز ناظریان با بیان این خبر، افزود: مدیریت مصرف برق در بخش اداری و تجاری را در کنترل بار شبکه توزیع برق کلان شهر تهران بسیار موثر است.
وی ضمن قدردانی از همکاری قابل توجه این بخش از مشترکان اظهار داشت: در راستای استفاده از دانش روز و سرعت در اجرای برنامه‌های مدیریت بار، طبق توافق حاصل شده، سامانه‌های سرمایشی بیش از ۳۲۰ مشترک بزرگ شهر تهران مجهز به هدایتگر‌های ویژه شده اند تا از این طریق عملکرد سامانه‌های سرمایشی این مشترکان در ساعات اوج مصرف توسط کارشناسان توزیع برق پایتخت کنترل شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به مصوبه هیات وزیران درباره لزوم کاهش مصرف برق بخش اداری عنوان کرد: طی تابستان سال جاری اغلب مشترکان اداری شهر تهران همکاری قابل ملاحظه‌ای در کاهش مصرف برق داشته اند.
“نقی اکبرپور” مجری طرح کنترل بار سرمایشی در بستر IOT و سنکرون سازی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز با بیان این که وزارت نیرو و شرکت توانیر در صدر شرکت‌های مشمول این طرح قرار دارند گفت: علاوه بر کنترل بار سرمایشی این دو سازمان، سازمان‌های بزرگ تابعه وزارت نیرو نیز مجهز به فناوری کنترل مصرف برق سامانه سرمایشی در بستر اینترنت شده اند.
اکبرپور خاطرنشان کرد: با استفاده از این فناوری، روزانه به صورت متوسط ۲۰ مگاوات از مصرف برق پایتخت کاهش می‌یابد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;