آشنایی با انواع و مزایای چیلرها 

تاسیسات نیوز: در سیستم های تهویه مطبوع مرکزی چیلر قلب سیستم تهویه مطبوع به شمار می‌رود. چیلرها از نظر نوع عملکرد به دو دسته کلی چیلرهای تراکمی و چیلرهای جذبی تقسیم بندی می‌شوند.
چیلرهای تراکمی آبی (WATER COOLED CHILLER):
مزیت اصلی چیلرهای تراکمی آبی نسبت به هوایی، بیشتر بودن راندمان (COP) و قیمت کمتر چیلرهای آبی نسبت به هوایی است. همچنین در کنار مزیت‌های بسیار چیلرهای آبی، بدلیل اینکه نیاز به خرید، نصب و نگهداری برج خنک کننده دارد ممکن است در برخی پروژه‌ها ایجاد محدودیت نماید. جهت آشنایی بیشتر با سیستم چیلر تراکمی آبی اینجا کلیک کنید.
چیلرهای تراکمی هوایی (AIR COOLED CHILLER):
مزیت اصلی چیلرهای تراکمی هوایی نسبت به چیلرهای آبی، عمدتا امکان استفاده در هر شرایط آب و هوایی شرجی، امکان نصب در بام، بالکن یا هر فضای دیگری خارج از موتورخانه و نیز عدم نیاز به مصرف آب و نصب برج خنک کننده برای خنک نمودن مبرد و کندانسور در چیلرهای هوایی می‌باشد. جهت آشنایی بیشتر با سیستم چیلر هوایی اینجا کلیک کنید.
مینی چیلر (MINI COOLED CHILLER):
مینی چیلر یا چیلر آپارتمانی در اصل چیلرهای هوایی کوچک و کم صدایی هستند که دارای ظرفیت کمتر از ۲۰ تن تبرید بوده و برای آپارتمان‌ها، ویلاها و ساختمان‌هایی که میخواهند سرمایش و حتی گرمایش مستقلی داشته باشند و مشکلات مربوط به موتورخانه مرکزی را تحمل نکنند به کار می رود.
از مزیت استفاده از مینی چیلرهاِی می‌توان به مواردی نظیر دو فصل بودن (در مدل‌های دارای هیت پمپ)، قیمت مناسب، صرفه اقتصادی برای واحدهای بزرگتر، استقلال کامل هزینه برق و آزادی عمل در تعیین دمای واحد و … اشاره نمود.
شما عزیزان می‌توانید در گروه مینی چیلرهای سایت فروشگاهی دماتجهیز قیمت و انواع آن‌ها را در برند‌های متنوع و معتبری نظیر مینی چیلر میدیا، دماتجهیز، آکس و…. بررسی و سپس خرید نمائید.
چیلرهای جذبی  (ABSORBTION CHILLER):
چیلر جذبی یکی از تجهیزات تولید برودت در سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی بوده که مصرف برق خیلی پایین تری نسبت به چیلرهای تراکمی دارند اما نیازمند انرژی حرارتی زیادی (مانند آبگرم – آب داغ – بخار – شعله مستقیم) می‌باشند.
به طور کلی در سیستم‌های تهویه مطبوع بر پایه چیلرهای جذبی کارفرمایان با چالش‌هایی نظیر هزینه اولیه بالاتر از چیلرهای تراکمی، اشغال فضای بیشتر نسبت به سیستم‌های تراکمی، هزینه نگهداری بالا، راندمان پائین تر و…  روبرو می‌شوند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;