کمبود برق آفریقای جنوبی با نیروگاه‌های بادی جبران می‌شود

آفریقای جنوبی با کمبود منابع سوخت برای تولید برق رو‌به‌رو است که نیروگاه بادی یکی از راه حل‌های این کشور برای توسعه زیر ساخت الکتریسیته خود است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز به نقل از بی بی سی، این کشور یکی از کشورهای در حال توسعه با رشد اقتصادی فزاینده است که تولید برق را نیاز اصلی رشد اقتصادی بیشتر خود می‌بیند. این کشور قصد دارد اتکای اصلی کشور را تا ۲۰۳۰ بر انرژی‌های تجدیدپذیر قرار دهد.
آفریقای جنوبی پنج پروژه همزمان مزرعه بادی به ظرفیت مجموع ۱۰ هزار مگاوات را تا سال آینده میلادی افتتاح خواهد کرد.
این در حالی است که اسکاتلند نه تنها با استفاده از توربین‌های بادی کمبود برق را جبران نمی‌کند، بلکه بالاتر از نیاز نیز برق تولید می‌کند.
توربین‌های بادی اسکاتلند بین ماه‌های ژانویه و ژوئن امسال میلادی بیش از ۹.۸ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرده‌اند، این میزان الکتریسیته برای تامین انرژی موردنیاز ۴.۴۷ میلیون منزل مسکونی کافی است که تقریباً معادل دو برابر منازل موجود در اسکاتلند است.
بر اساس این گزارش،دولت اسکاتلند برنامه‌هایی برای جایگزینی نیروگاه‌های موجود با انرژی‌های تجدیدپذیر تدوین کرده و امیدوار است تا سال ۲۰۵۰ میلادی بتواند نیمی از انرژی مصرفی این کشور را با استفاده از منابع تجدیدپذیر تامین کند و دی‌اکسید کربن تولید شده در صنعت برق به صفر برساند.
اسکاتلند برای اجرای این برنامه‌ها زمان مناسبی را انتخاب کرده است. انگلیس در حال تلاش برای حذف زغال سنگ از صنایع است و در ماه می گذشته دو هفته را بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی گذراند. اگر اسکاتلند و سایر مناطق تابع انگلیس که به انرژی باد دسترسی دارند، بتوانند برق تولیدی خود را به سایر کشورها ارسال کنند، مناطقی که توربین‌های زیادی ندارند نیز می‌توانند وابستگی خود را به سوخت‌های فسیلی برای تولید برق کاهش دهند.
منبع ایلنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;