کمبود آب در جشنواره مد و لباس

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از هنرآنلاین، نرگس طافی برگزیده پنجمین جشنواره مد و لباس فجر در بخش لباس‌های مفهومی درباره فعالیت‌های خود در سال جاری گفت: اواخر خردادماه کالکشنی از جدیدترین آثارم برگزار می‌کنم و این روزها مشغول آماده‌سازی آن‌ها هستم.






این طراح مد در ادامه افزود: این مجموعه نیز همانند تجربه‌های پیشین من شامل مجموعه‌ای از آثار است که بیشتر با مفاهیم اجتماعی عرضه خواهد شد.






طافی با اشاره به دغدغه در حوزه طراحی لباس‌های مفهومی با کانسپت‌های اجتماعی تصریح کرد: به نظر من مد و لباس هم می‌تواند مانند بسیاری دیگر از المان‌ها در طرح مسائل و دغدغه‌های جامعه کاربردی واقع شود.






او افزود: مثلاً رنگ‌ها می‌توانند تحت تأثیر کانسپت قرار گرفته و استفاده از المان‌های متداول در طراحی مد و لباس ایرانی هم در این زمینه جای کار بسیار دارد.





این هنرمند دراین‌باره توضیح داد: مثلاً در مجموعه لباس “غرور” که در جشنواره فجر هم بسیار مورد استقبال قرار گرفت و یا در کالکشن قبلی، استفاده از رنگ‌های تیره‌وتار به نوعی بیان‌کننده برخی نقاط ضعف و تاریک اجتماعمان بود.





طافی درباره آثار کالکشن پیش رو گفت: در این مجموعه نگاه پررنگی نسبت به مسئله کمبود آب در کشور داشته‌ام و بازی رنگ‌ها، خطوط و طراحی پارچه مورد استفاده، میزان ضخامت پارچه در بخش‌ها مختلف لباس و برش پارچه همگی تداعی‌گر این موضوع است.





او در پایان گفت: به نظر من دنیای طراحی مد و لباس دنیایی پر از خلاقیت و نوآوری است و معتقدم یک طراح حرفه‌ای باید در اجرای هر یک از مجموعه آثارش ایده‌ای نو را به مخاطب ارائه دهد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;