هند هنوز هم به ایران علاقه مند است

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، وزیر نفت و گاز طبیعی هند با بیان اینكه این كشور مشتاق واردات گاز طبیعی از ایران است، اظهار كرد این واردات می‌تواند با خط لوله یا به‌صورت گاز طبیعی مایع شده (ال.ان.جی)باشد.






دارمندرا پرادهان روز گذشته در نشستی اظهار كرد هند آماده ایجاد تاسیسات پایانه ال.ان.جی در چابهار برای واردات گاز از ایران است.وی خواستار در نظر گرفتن قیمت ترجیحی گاز شد و اظهار كرد باید در طرح‌های مشترك تولید گاز بین دو كشور،عرضه گاز در قالب قراردادهای بلند مدت و با قیمت رقابتی تضمین شود.






به گفته وی، قیمت رقابتی برای جذاب كردن سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها ضروری است.وزیر نفت وگاز طبیعی هند در سفر دو هفته گذشته خود به ایران از سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری این كشور در بخش‌های نفت،گاز و پتروشیمی خبر داده بود.






وی با اشاره به علاقه شركت‌های هندی برای سرمایه‌گذاری در چابهار اظهار كرد سرمایه‌گذاری در این بندر می‌تواند با مشاركت بخش‌های دولتی و خصوصی دو كشور انجام شود.





انتظار می‌رود در سفر «نارندرامودی» نخست‌وزیر هند كه از دوم خرداد به مدت 2 روز به كشور آغاز می‌شود تهران و دهلی نو قراردادهایی در زمینه سرمایه‌گذاری در میدان فرزاد ب، چابهار و همكاری‌های فرهنگی و تجاری امضا كنند.

 

 

 

 

 

1395/02/15

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;