کاهش چشمگیر بارندگی در استان پر بارش

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت آب منطقه‏ ای اردبیل از کاهش 40 درصدی بارندگی‏ها در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.داوود نجفیان در چهارمین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اظهار کرد: با وجود محدودیت در تامین آب شرب و کشاورزی در شمال و مرکز استان در سال زراعی گذشته با ذخیره ‏سازی مناسب با همکاری طرف آذربایجانی و استان همسایه آذربایجان شرقی در قالب سدخداآفرین و ارس سعی کردیم تا منابع موردنیاز تامین شده و با رهاسازی به موقع کشت اول و دوم در شمال استان اردبیل انجام شود.





نجفیان در مورد کاهش تنش‏ های آبی و تامین آب سدها به‌ویژه سدیامچی در تامین آب شرب اهالی مرکز استان گفت: در کنار استفاده از سد یامچی در تامین آب‌شرب اردبیل و شهرهای همجوار از ظرفیت منابع آب زیرزمینی نیز سعی کردیم استفاده کنیم.





وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری نیز تلاش می‏کنیم تا به‌رغم کاهش بارندگی‏ها نسبت به تامین منابع آب اقدام کنیم، گفت: از مهر تاکنون تنها 63 میلی‏متر بارش در استان اتفاق افتاده درحالی‌که سال گذشته در این مدت 131 میلی‏متر بارندگی‏ را شاهد بودیم که این میزان به نصف کاهش یافته است.





مدیرعامل شرکت آب منطقه‏ ای اردبیل با بیان اینکه در مشکین‏ شهر سال زراعی گذشته 90 میلی‏متر و امسال 60میلی‏متر، در مغان سال زراعی گذشته 97 میلی‏متر و امسال به‌طور متوسط 89 میلی‏متر بارندگی اتفاق افتاده است، افزود: میزان بارش در جنوب استان اردبیل 71 میلی‏متر افزایش نشان می‏دهد.





دبیر شورای حفاظت منابع آب استان اردبیل با یادآوری اینکه در سال زراعی گذشته در مدت مشابه 120 میلی‏متر بارندگی به ثبت رسیده بود که این رقم امسال به 72 میلی‏متر رسیده است، یادآور شد: با کاهش 40 درصدی بارندگی‏ها در دو ماه اخیر روبه‏ رو بوده‌ایم.




منبع: دنیای اقتصاد







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;