کاهش مصرف برق در تهویه ها با فناوری جدید دایکین

دایکین با همکاری یک شرکت برق ژاپنی در حال بررسی یک سیستم مدیریت انرژی است که بتواند از تولید برق خورشیدی و سیستم کنترل تهویه مطبوع بهره مند شود.
تاسیسات نیوز/ ترجمه/ مهندس نیره شمشیری: آزمایشات در کارخانه سیساکوشو ساکایی دایکین با هدف ترویج استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و رسیدن به کاهش هزینه و صرفه جویی در انرژی انجام می شود تا کنترلر مدیریت مرکزی دایکین را با سیستم کنترل تهویه مطبوع و تجهیزات تولید برق خورشیدی شرکت ژاپنی الکتریک پاور ترکیب شود.
دایکین می گوید در حالی که تولید برق فوتوولتاییک به عنوان یک انرژی خانگی کم کربن مهم تلقی می شود، خروجی تولید برق آن بسته به آب و هوا بسیار نوسان دارد. به منظور تبیدل انرژی برق فوتوولتاییک به منبع برق اصلی، لازم است شرایط بهره برداری تجهیزات طبق تقاضا و با توجه به نوسانات موجود در خروجی تغییر کند و سیستمی ساخته شود که بتواند عرضه و تقاضای برق را تنظیم کند.
هدف از این آزمایش، ارایه فناوری است که به صورت مناسب دستگاه های تهویه مطبوع با نسبت مصرف برق بالا را طبق نوسانات موجود در خروجی برق فوتوولتاییک کنترل کند. هدف از این فناوری، کاهش برق مصرفی و در عین حال حفظ محیط کاری آسوده و عملکرد پایدار تجهیزات است.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;