کار مسکن خبرنگاران استان مرکزی به کجا رسید؟

برنامه ساخت مسکن ملی که مطرح شد، از تخصیص سهمی از آن به خبرنگاران هم سخن به میان آمد و از حدود یک سال و نیم پیش موضوع اختصاص تعدادی از واحدهای مسکن ملی به این قشر مطرح شد، اما تحقق آن خیلی کند و نگران کننده پیش رفت، تا اینکه نهم مردادماه ۱۴۰۰ تفاهم نامه ساخت ۱۰ هزار مسکن برای خبرنگاران به امضای وزرای راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید.
به گزارش تاسیسات نیوز، پس از اعلام این مهم در سطح کشور، مسئولین ارشد استان مرکزی نیزدر جلسات شورای مسکن استان به این سهمیه و برخورداری خبرنگاران از مسکن پرداختند و قول هایی نیز در این رابطه در جلسات مختلف داده شد.
استاندار مرکزی در جلسات مختلف با تاکید بر لحاظ کردن سهیمه برای خبرنگاران گفته بود: بخشی از واحدهای پیش بینی شده جهت اجرای طرح اقدام ملی مسکن، برای خبرنگاران استان در نظر گرفته شده است.
ولی، در آخرین جلسه شورای مسکن استان مرکزی در ۲۱ شهریور سال جاری، صحبتی از خبرنگاران به میان نیامده بود و بیشتر در رابطه با اولویت کارکنان دستگاه های اجرایی صحبت شد.
پس از برگزاری جلسه، استاندار مرکزی در این رابطه در پاسخ به ایسنا، گفت: سهمیه خوبی در طرح مسکن ملی برای خبرنگاران لحاظ شده و در این راستا مقرر شد خبرنگاران در سایت اصلی ثبت نام کنند که این مهم نیز انجام شده و در صورت سبز بودن فرم “ج” از این سهمیه بهره مند می شوند.
وی افزود: در حال حاضر ۳۰ هزار نفر در استان در این دوره برای مسکن ملی ثبت نام کرده اند ولی تنها ۸ هزار نفر می توانند از آن برخوردار شوند که باید بر اساس قرعه کشی مشخص شوند، از طرفی  حدود ۳۵۰۰ نفر نیز از دوره قبل در اولویت هستند.
امتیاز ویژه ای برای خبرنگاران در نظر گرفته نشده
حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این رابطه گفت: آغاز بحث مسکن خبرنگاران مربوط به مصاحبه معاون وزیر مسکن وقت در سال گذشته بود که پس از آن در یکی دو مورد اعلام عمومی ثبت نام مسکن ملی، خبرنگاران نیز امکان ثبت نام را پیدا کردند، اما کار ویژه و خاصی برای خبرنگاران صورت نگرفت.
وی ادامه داد: ما فهرستی که مسکن و شهرسازی درخواست کرده اعلام خواهیم کرد و در صورتی که فهرست جداگانه ای نیاز است، این فهرست را نیز ارائه خواهیم داد، البته ما خواهان یک امتیاز ویژه برای خبرنگاران هستیم چراکه ثبت نام در کنار سایر ثبت نام ها و قرعه کشی ها و اولویت بندی‌های موجود، ممکن است باعث شود که در نهایت، خبرنگاران از فرصت مسکن ملی برخوردار نشوند.
دانشی اضافه کرد: امیدواریم در دوره پیش ‌رو معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی یک تفاهم نامه و سازوکاری را ایجاد کنند که خبرنگاران با شرایطی که تدوین می شود بتوانند به طور ویژه از امکان خانه دار شدن بهره مند شوند. در حال حاضر جز فراخوان های عمومی تاکنون هیچ فراخوانی ویژه خبرنگاران اعلام نشده است.
به گزارش ایسنا، موضوع ساخت مسکن برای اصحاب رسانه در قالب طرح اقدام ملی از مدت ها پیش مطرح شده و خبرنگاران امیدوارند در طرح مسکن ملی استان مرکزی که قرار است بزرگترین پروژه طرح اقدام ملی مسکن کشور باشد سهمی داشته باشند و تعدادی از ۸۱۰۰ واحد مسکونی که قرار است در استان ساخته شود به آنها تعلق گیرد، لذا انتظار می رود مسئولین مربوطه در این رابطه اهتمام ویژه تری به خرج داده و به قول هایی که در این رابطه داده شده عمل کنند و خبرنگاران را که عموما بواسطه شرایط شغلی از بیشتر امتیازات بی بهره اند را به عنوان قشری ویژه در نظر بگیرند تا شاید سهمی از این تعداد مسکن به آنها برسد و دوباره سرشان در اینگونه طرح ها بی کلاه نماند.
بر اساس آنچه گفته شد، در حال حاضر خبرنگاران سهم ویژه ای در این پروژه ندارند و همچون دیگر اقشار، داستان، داستان ثبت نام و قرعه کشی است و دیگر هیچ! که در این شرایط بعید است سهم چندانی از این واحدهای مسکونی به خبرنگاران برسد.
ایسنا تاکنون موفق به مصاحبه با مدیرکل راه و شهرسازی استان در این رابطه نشده و در صورت موفقیت در گفتگو با وی، پاسخ این دستگاه نیز اعلام خواهد شد.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;