اختصاص بودجه برای توسعه انرژی خورشیدی در برنامه چینی‌ها

تاسیسات نیوز / سعید سعیدی: چین در آینده به چه سمتی خواهد رفت؟ آیا از نظر مصرف انرژی و بهره‌برداری از منابع انرژی چین قرار است دستخوش تغییراتی شود؟
به گزارش تیم ترجمه پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از بلومبرگ دولت چین پیشنهاد داده که مبلغی معادل ۱٫۵ میلیارد یوان (۲۱۶ میلیون دلار) از بودجه سال جاری را به راه‌اندازی پروژه‌های جدید برق خورشیدی اختصاص دهد چرا که دولت در نظر دارد بخش انرژی‌های تجدیدپذیر خود را از اتکا به پشتبانی مالی دور کند. اداره کل انرژی ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد: از طریق مناقصه رقابتی، یک میلیارد یوآن به پروژه‌های بزرگ خورشیدی اختصاص خواهد یافت.
این صنعت با کاهش هزینه‌های تولید، یارانه خود را نیز کاهش داده است و چین به دنبال این است که با بها دادن به انرژی‌های تجدیدپذیر بتواند از نظر اقتصادی با منابع سنتی تامین برق مانند زغال سنگ و گاز طبیعی رقابت کند. دولت چین به دنبال این است که از سال ۲۰۲۱ به یارانه‌های ملی برای مزرعه‌های بادی ساحلی و یک سال پس از آن برای مزرعه‌های بادی فراساحلی پایان دهد.
اداره کل انرژی ملی به دنبال بازخورد در این طرح است که بخشی از سیاست انرژی پاک برای امسال است. از مقامات منطقه‌ای نیز خواسته شده که طرح‌های خود برای پروژه‌های خورشیدی و بادی بدون یارانه را تا اواسط ماه مارچ ارایه دهند که در صورت تایید، مراحل ساخت آن آغاز شود.
یک محقق دولتی در ماه دسامبر پیش‌بینی کرد که ۱٫۷۵ میلیارد یوان از یارانه انرژی خورشیدی در سال ۲۰۲۰ اختصاص خواهد یافت. به گفته انجمن صنعت فتوولتاییک چین، به نتیجه رسیدن این سیاست در اوایل سال جاری به اضافه شدن ظرفیت منجر می‌شود تا ظرفیت تولید بزرگترین بازار جهان به بیش از ۴۰ گیگاوات برسد.
این روزها در تمام خبرگزاری ها که مرور می‌کنیم خبر از توسعه انرژی های تجدیدپذیر از کشورهای مختلف را شاهد هستیم، این در حالی است که ایران با وجود ظرفیت ها و بسترهای خوبی که در این زمینه دارد، آنچنان پرقدرت در این عرصه ظاهر نشده است و دلبستگی به نفت را گویا بیشتر ترجیح می‌دهد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;