پیل های خورشیدی صرفه جو اما گران

به گزارش تاسیسات نیوز، در حالی که جدیدترین پنل های خورشیدی پشت بامی موجود راندمان تبدیل 15 تا20 درصد دارند، پیل های خورشیدی وجود دارند که می توانند به راندمان حدود 40% برسند.





اما علت استفاده نکردن از آنها هزینه بالایشان است. اما در حال حاضر یک شرکت سوئیسی لایه پلاستیکی نازکی ساخته که روی پنل نشسته و پرتوهای خورشیدی را به سطح کوچکی از پیل های خورشیدی با عملکرد بسیار بالا هدایت می کند. 





در حالی که بعضی محققان روی راندمان پیل های خورشیدی کار می کنند، تلاش های دیگر برای افزایش خروجی انرژی شامل سیستم های جدیدی است که بتواند بیشترین قسمت نور خورشید را روی سلول متمرکز کند.





اما راندمان باز هم به عملکرد پیل خورشیدی وابسته است، در حالی که متمرکزکننده های موجود می توانند طاقت فرسا باشند و محل آنها باید پیوسته تغییر کند تا مزایای کامل آنها مورد استفاده قرار گیرد.


 


استراتژی Insolight، استفاده از بعضی از پیل های خورشیدی با بالاترین راندمان است که با مهار طول موج های مختلف نور راندمان 42 درصد را عرضه می کند. این پیل ها برای همه کاربردها گرانند اما در موارد خاص مخصوصاً در بخش هوافضا برای پایین نگه داشتن هزینه ها شرکت تنها از تعداد کمی از سوپرسل ها استفاده می کند.

 

 

 

 

این محققان روی متمرکزکردن نور خورشیدی که به سلول ها برخورد می کنند کار کرده و یک صفحه جوشکاری شده با لنزهای حباب پلاستیکی ساخته اند که مثل شبکه ای از لنزهای بزرگ نمای ریز عمل می کند. این ها نور برخوردی به پنل را روی اجزای پیل هایی که تنها چند میلی متر مربع هستند متمرکز می کنند.

 

 

 

 

مدیرعامل Insolight می گوید: این مثل یک دوش است: همه آب ها به یک چاه کوچک وارد می شوند، لازم نیست چاه کل کف دوش را بپوشاند.

 

 

 

 

صفحه به قاب فلزی وصل می شود که با هدایت سنسوری که موقعیت خورشید را ردیابی می کند، چند میلی متر در کل روز حرکت می کند. در نتیجه این سیستم ردیاب می تواند 100% نور خورشید را بدون توجه به زاویه خورشید مهار کند که این مساله مخصوصاً برای عرض های جغرافیایی بالاتر بسیار مهم است.

 

 

 

 

موسسه فرانهوفر آلمان عملکرد این الگو را تایید و اعلام کرده که این یک ثبت جهانی برای یک پنل مسطح است که می تواند روی بام سوار شود.

 

 

 

شرکت معتقد است پیل های آن کمی گران تر از پنل های خورشیدی متداول است اما به سرعت با انرژی اضافی که تولید می شود جبران می شود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;