پیشنهاد جدید خرم برای نحوه برگزاری انتخابات نظام مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در نامه ای به معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، پیشنهاد جدیدی درباره نحوه برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی استان ها ارایه کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان نامه جدیدی به دکتر محمودزاده، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره نحوه برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی استان ها نوشت.
متن کامل این نامه به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر محمودزاده
معاون محترم مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی
با سلام و احترام؛
پیرو نامه شماره ۳۹۴۲۰/ س ن مورخ ۰۲/۰۳/۱۴۰۰ در خصوص برگزاری انتخابات نهمین دوره هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها به استحضار می رساند که موضوع برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی در جلسه ۲۷۰ مورخ ۲۵ خردادماه امسال در شورای مرکزی مطرح گردید و اعضای حاضر در جلسه به اتفاق آرا و به دلایل عدیده از جمله عدم فراهم بودن زیرساخت های لازم، احتمال به وجود آمدن اختلال در فرآیند رای گیری، ایجاد تاخیر و تعویق انتخابات و همچنین امکان عدم تطبیق روش برگزاری الکترونیکی با مواد ۶۸، ۶۹ و ۷۰ آئین نامه اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، مخالفت خود را با این نحوه از برگزاری انتخابات اعلام کردند.
از طرفی دیگر ، قریب به اتفاق روسای محترم سازمان های استان ها نیز به دلایل متعدد از جمله موارد پیش گفته، ضمن اعلام نگرانی با توجه به سوابق برگزاری در دوره های پیشین و عدم تطبیق مالکیت شماره تلفن همراه عضو سازمان، مخالفت خود را با برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی اعلام داشته اند.
لذا نظر به اینکه تاکنون تجربه موفقی برای برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی در بزرگترین تشکل حرفه ای کشور با داشتن بالغ بر ۵۵۰ هزار عضو وجود ندارد و این موضوع نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم بوده که در آن برای انتخابات کنندگان و انتخاب شوندگان اطمینان خاطر را برای صیانت از آرا فراهم آورد.
 پیشنهاد می گردد برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی پیش از آن در انتخابات کوچکتری مانند انتخابات گروه های تخصصی و بصورت پایلوت انجام گردد تا ضمن ارزیابی دقیق آن و بررسی فرصت ها و تهدیدها بتوان به یاری خداوند متعال از دوره دهم هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها انتخابات را بصورت الکترونیکی برگزار کرد.
قبلاً از حسن نظر جنابعالی از طرف اعضای سازمان کمال تشکر را دارم.
احمد خرم
 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;