پشتیبانی صنعت آب و برق به ساتکاب واگذار شد

 مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب)، گفت:  بیش از ۵۰ کالای راهبردی صنعت آب و برق با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بومی‌سازی شده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) «محمدولی علاءالدینی» افزود:  فعالیت‌های پشتیبانی و رونق تولید در صنعت آب و برق با دستور وزیر نیرو به شرکت ساتکاب واگذار شده است.
وی افزود: امسال و در سال رونق تولید با دعوت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان  تلاش برای رفع‌ چالش‌های صنعت آب و برق و حمایت از کالاهای ایرانی در دستور کار قرار گرفت.
علاء الدینی اضافه کرد: بدین منظور از ابتدای امسال با برگزاری چندین رویداد استارتاپی و شناسایی کالاهای مورد نیاز در این بخش موفق شده‌ایم بیش از ۵۰ کالای استراتژیک صنعت آب و برق را با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان این حوزه بومی‌سازی شود.
مدیرعامل ساتکاب گفت: این کالاها پیش از این عمدتا یا از خارج کشور وارد می‌شد و یا بخشی از قطعات آن خارجی بوده است که با بومی‌سازی این کالاها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت استفاده هر چه بیشتر از این محصولات در صنعت آب و برق فراهم شده است.
علاءالدینی ضمن تاکید بر اینکه اقتصاد دنیا در حال متحول شدن است، گفت: براساس ارزیابی صورت گرفته اقتصاد دانش‌بنیان‌ها در آینده حرف نخست را خواهد زد؛ از این رو وزارت نیرو برای اینکه از این بخش عقب نیفتاد حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را توسط مجموعه ساتکاب در دستور کار قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: این اقدام ضمن ارزش نهادن به ظرفیت بسیار بالای نخبگان کشور، موجب قطع وابستگی کالاهای تولیدی در این بخش و کاهش قیمت محصولات به یک چهارم خواهد شد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;