ویروس کرونا امکان انتقال از فاضلاب ندارد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: ویروس کرونا نه از راه آب و نه از طریق فاضلاب امکانی برای انتفال ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، «میثم جعفر زاده» با بیان این مطلب، افزود: بررسی‌های دقیقی بر روی امکان انتقال ویروس کرونا از راه فاضلاب انجام شد و مشخص ساخت که فاضلابراهی برای انتقال ویروس نیست.
وی پیرامون مشکل تخلیه فاضلاب شهر امیدیه در استان خوزستان هم گفت: حدود ۲۰ درصد شهر، مربوط به مناطق مسکونی شرکت نفت است که دارای شبکه  بوده و در  منطقه نزدیک شهر دفع می‌شود.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو اضافه کرد: همچنین  ۷۰ درصد شهر مناطق غیر شرکتی و فاقد شبکه  است که فاضلاب این مناطق توسط چاه جذبی و کانال‌های روباز آب سطحی شهرداری به منطقه مورد نظر دفع می‌شود.
جعفر زاده افزود: کمتر از ۱۰ درصد شهر به عنوان مناطق مسکن مهر محسوب می شود که دارای شبکه تحت پوشش آبفا قراردارد. بنابراین  بخش عمده و نزدیک به تمامی رواناب و فاضلاب و آب‌های سطحی که درمنطقه مربوط دفع می‌شود، مربوط به آبفا نیست.
این مقام مسوول گفت: قابل ذکر است به دلیل بالا بودن آب زیرزمینی در شهرستان امیدیه همه روان آبهای که بوسیله کانال‌های روباز شهرداری به منطقه مزبور هدایت می‌شود، روی زمین پخش شده و در فصل زمستان که بارندگی بیشتر و تبخیر کمتر است، دریاچه یادشده بیشترهویت پیدا می کند.
به گفته جعفرزاده،  مطالعات طرح جامع شبکه جمع آوری و دفع و تصفیه خانه فاضلاب امیدیه توسط شرکت آب و فاضلاب خوزستان تهیه شده و براساس هماهنگی به عمل آمده با مدیریت شرکت نفت منطقه مقرر شده در جلساتی با مشارکت دو شرکت برنامه اجرای طرح عملیاتی شود.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;