پروژه های سدسازی غربالگری می شوند

به گزارش تاسیسات نیوز، مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران اولويت نخست ايجاد سد در کشور را تامين آب شرب دانست و گفت: در قالب قانون برنامه توسعه غربالگري و اولويت‌بندي درستي روي سدهاي موجود کشور انجام شده است.





پایگاه‌ اطلاع‌رسانی وزارت نیرو گزارش داد که، ‌محمد حاج‌رسولي‌ها با تاکيد بر اينکه در دولت‌يازدهم 34 سد در کشور به بهره‌برداري رسيده است، اظهار کرد:‌ غربالگري مناسب روي سدهاي موجود کشور باعث شد تا سازه‌هايی که منفعت کمتري دارند و احتمالا مشکلاتي را در حوضه آبريز به همراه داشته باشند از اولويت خارج کنیم.





وی با اشاره به اینکه در اين زمينه بايد نگاه کارشناسانه و متخصصانه‌ای وجود داشته باشد، خاطر نشان کرد:‌ براين اساس سدهايی که صرفا براي توسعه سطح زيرکشت يا صنعت بود از اولويت خارج و تامين آب شرب را در اولويت اصلي خود قرار داده‌ایم.





حاج‌رسولی‌ها يادآور شد:‌ با کمک سازمان برنامه و بودجه توانستيم 50 درصد از سدهايی را که در مرحله اجرا يا مطالعات بود، به درستي متوقف کنیم يا اهداف آن را به سمت تامين آب شرب تغيير دهيم و از طرفي طرح‌هاي اولويت‌دار با محوريت تامين آب شرب را اجرايي کنیم.





مشاور وزير نيرو تاکيد کرد:‌ طرح اين موضوع به‌صورت یکسویه که سدسازي اشتباه است، کار درستي نيست؛ ولي از طرفي افراط در زمينه ساخت سد هم مناسب نبوده و بايد به مباحث اجتماعي و زيست محيطي آن نيز توجه جدي می‌شد.





حاج رسولي‌ها خاطرنشان کرد:‌ امروزه موازي‌کاری‌هاي زيادي در بخش آب وجود دارد و همين ناهماهنگي‌ها در تحقق ماموريت‌هاي بخش آب تاثيرگذار است. بنابراين بايد در دولت‌دوازدهم نگاه ويژه‌اي براي رفع اين موضوع وجود داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;