پروژه مایع سازی گاز در دریا

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شانا، نخستین پروژه ایران برای مایع‌سازی گاز در دریا کلید می‌خورد.

شرکت ملی نفت ایران به دنبال مزایده گازهای همراه نفت در سال گذشته، قرارداد فروش گازهای مشعل سه میدان نفتی را به زودی نهایی می‌کند که بر اساس آن، نخستین پروژه ایران برای مایع‌سازی گاز در دریا کلید خواهد خورد.


معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی با اعلام این خبر افزود: از بین سه قرارداد فروش گازهای مشعل که به‌زودی نهایی خواهد شد، یکی از قراردادها با هدف تولید LNG در دریا (FLNG) منعقد می‌شود.

 

علی کاردر تصریح کرد: تا پایان سال، آگهی مجددی برای مزایده گازهای همراه نفت منتشر می‌کنیم و با توجه به اینکه در آستانه لغو عملی تحریم‌ها قرار داریم، پیش‌بینی‌ می‌کنیم مزایده بعدی با استقبال بیشتر شرکت‌های خارجی همراه باشد.


وی با بیان اینکه قیمت تمام شده FLNG در دنیا به قیمت تمام‌شده LNG نزدیک می‌شود و این موضوع، سرمایه‌گذاری در این حوزه را توجیه‌پذیر می‌سازد، ادامه داد: صنعت نفت ایران از راه‌اندازی واحد FLNG حتی در مناطقی که گاز شیرین دارد، استقبال می‌کند و در این زمینه نیز مذاکراتی داشته‌ایم.


کاردر همچنین از مذاکره با چند شرکت برای پیگیری و به پایان رساندن پروژه ایران LNG خبر داد.


معاون سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران، پروژه‌های NGL را از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران عنوان کرد و گفت: در این زمینه، چندین پروژه را در بسته‌های سرمایه‌گذاری کنفرانس تهران معرفی می‌کنیم.


کاردر اظهار کرد: برای ترغیب سرمایه‌گذاران در حوزه جمع‌آوری گازهای همراه نفت و NGLها، حداقل ١٥ درصد را به‌عنوان نرخ بازگشت سرمایه تضمین می‌کنیم.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;