ایران و عربستان- دوست یا دشمن؟!

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، ایران برنامه های  جدیدی برای توسعه میادین مشترک نفتی با عربستان دارد.

یک مقام مسوول در شرکت نفت با اشاره به برنامه‌ریزی ایجاد زیرساخت‌های توسعه میادین مشترک نفتی با عربستان همچون فرزاد A و B و اسفندیار گفت: با ایجاد زیرساخت‌ها، بستر جذب سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود.


مهدی یوسفی با بیان اینکه هم‌اکنون شرکت ملی نفت ایران به شدت به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ورود سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به منطقه پارس ٣ در استان بوشهر است، گفت: هم‌اکنون تملک اراضی، جاده‌کشی، فنس‌کشی و جاده‌های دسترسی در حال مطالعه و انجام است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اعلام اینکه در مرحله نخست در منطقه پارس ٣ برای میدان‌های مشترک همچون فرزاد A و B و اسفندیار جانمایی و توسعه می‌یابند، تصریح کرد: هرچند میدان‌های مستقل در نزدیکی این منطقه در اولویت نیست، اما اگر سرمایه‌گذاران ابراز تمایل کنند می‌توان در این منطقه برای تاسیسات فرآورشی و طرح توسعه میادین مستقلی همچون گلشن، فردوسی و کوه موند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنند.


این مقام مسوول با بیان اینکه منطقه پارس‌٣ به لحاظ جغرافیایی در سه شهرستان استان بوشهر قرار می‌گیرد، بیان کرد: این منطقه جدید اقتصادی انرژی قرار است در محدوده‌ای ١٦ هزار هکتاری ایجاد شود.


وی ادامه داد: بنابراین اجرای این پروژه نیازمند تعامل بسیار نزدیک با مسوولان شهرستان‌های استان بوشهر بوده و در منطقه پارس شمالی، سه شهرستان مختلف با جوامع محلی و روستایی گوناگون مشغول به فعالیت‌های معمول خود عمدتا در حوزه صیادی هستند و نیاز به تعامل مناسب با این افراد وجود دارد.


براین اساس سازمان منطقه ویژه قراردادی با گروه مشاوره‌ای زیر نظر موسسه مطالعات انرژی بسته است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;