پرونده پارس جنوبی بسته میشود

به گزارش تاسیسات نیوز، پروژه پارس جنوبی یک پروژه ای با سرمایه ملی است که تامین کشور را در حوزه ی انرژی به عهده دارد.



علی اکبر شعبانپور مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس ، درباره بسته شدن پرونده توسعه پارس جنوبی تا سال ١٣٩٦، اظهارکرد: پرونده پارس جنوبی به شرط تامین منابع مالی و حل مشکل صدرا در سال ١٣٩٦ بسته خواهد شد.




وی با بیان این‌که درحال حاضر ساخت ١٠ سکوی فازهای ١٣ ، ٢٢-٢٤ و یک فاز ١٧ و ١٨ معادل پنج فاز پارس جنوبی برعهده شرکت صدراست، ادامه داد: در حالی که بخش پالایشگاههای خشکی فازهای ١٣ و ٢٢-٢٤ از پیشرفت بالای ٨٠ درصدی و فاز ١٧ و ١٨ از ٩٢ درصدی برخوردارند؛ اما بخش فراساحل بنا به گفته و ادعای صدرا حدود ٦٠ درصد است که باید این اختلاف بیش از ٢٠ درصدی هرچه سریع‌تر جبران شود.




مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس تصریح کرد: از قرارگاه خاتم و شرکت صدرا خواسته‌ایم تا هرچه سریع‌تر این مشکل را حل کنند که پروژه‌های پارس جنوبی طبق برنامه ریزی انجام شده پیش بروند.




به گفته وی در حال حاضر ١٦ دکل در پارس جنوبی مشغول به فعالیت هستند که با توجه به این‌که بیشتر پروژه‌ها از پیشرفت قابل قبولی برخوردارند به نظر نمی‌رسد درآینده نیازی به اضافه شدن دکل در پارس جنوبی باشد.




مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس درباره توسعه چهار میدان پارس شمالی، گلشن و فردوسی و لایه نفتی پارس جنوبی براساس مدل جدید قراردادهای نفتی که در کنفرانس تهران معرفی شد، تصریح کرد: هدف از معرفی این میدانها در کنفرانس تهران، آوردن سرمایه از سوی شرکتهای خارجی و مشارکت آنها با شرکتهای ایرانی ضمن استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه و ایجاد شرکتهایE&P است.




به گفته وی شرکتهای E&P شرکتهای تخصصی در زمینه اکتشاف و مهندسی مخزن و دارای توان سرمایه‌گذاری هستند و درصورتی که شرکتهای داخلی بتوانند با شرکتهای خارجی در این بخش مشارکت داشته باشند علاوه بر این‌که از سرمایه این شرکتها برای توسعه میدانهای عرضه شده بهره می‌بریم، بلکه شرکتهای داخلی نیز از روشهای جدید مدیریتی و تکنولوژیهای روز برای توسعه بهره‌مند خواهند شد و با این روش امکان ایجاد شرکتهای E& P فراهم خواهد شد.

منبع: شانا

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;