پرداخت وام به واحدهای زلزله زده آغاز شده است

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اتمام آواربرداری ها تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: هم اکنون پرداخت تسهیلات برای واحدهای تعمیری آغاز شده است و تلاش می کنیم تا واحدهای مسکونی زلزله زده در نیمه اول سال آتی تکمیل شود.

به گزارش تاسیسات نیوز، مجید جودی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص روند ارایه تسهیلات به زلزله زدگان خوی و همچنین امدادرسانی ها با توجه به بارش برف شدید توضیحاتی را ارایه کرد و گفت: آواربرداری در مناطق زلزله زده با وجود بارش برف در حال انجام است. همچنین با توجه به اینکه مصوبه دولت برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان تصویب شده انتظار می رود تا روند بازسازی تسریع شود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توضیح داد: طبق مصوبه دولت مقرر شده تا به هر واحد روستایی تخریب شده ۲۵۰ میلیون تومان و به هر واحد شهری تخریب شده ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود پنج درصد پرداخت شود. همچنین بلاعوض های مصوب شده که شامل اسکان موقت، معیشتی و مسکن است برای هر واحد ۱۱۰ میلیون تومان تعیین شده است.

برنامه بنیاد برای تکمیل واحدهای زلزله زده خوی در نیمه نخست سال ۱۴۰۲
جودی از اسکان زلزله زدگان شهری در چادر خبر داد و افزود: هم اکنون پرداخت تسهیلات برای واحدهای تعمیری آغاز شده است و تلاش می کنیم تا واحدهای مسکونی زلزله زده در نیمه اول سال آتی تکمیل شود.

وی یادآور شد: هم اکنون ستادهای معین آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در استان آذربایجان غربی مستقر هستند و عملیات آواربرداری در حال انجام است. پیش بینی می شود با توجه به ابلاغ تسهیلات از سوی دولت و همچنین استقرار نیروها و ماشین آلات در مناطق زلزله زده، کارآواربرداری و تعمیر واحدهای همراه با بازسازی سرعت مناسب تری پیدا کند.

گفتنی است، زلزله خوی ۸ بهمن ماه سال جاری (۱۴۰۱) در عمق هفت کیلومتری زمین و در ۶ کیلومتری خوی رخ داد که خسارات مالی و جانی بر جای گذاشت. بر اساس برآوردها در زلزله ۵.۹ خوی که ۸ بهمن ماه سال جاری رخ داد، یک هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی تخریب شد که نیاز به بازسازی دارند و هفت هزار و ۵۰۰ واحد دچار آسیب و نیازمند تعمیرات شناسایی شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;