میلگرد ارزان شد

به گزارش تاسیسات نیوز، گفته می شود، قیمت میلگرد صادراتی ایران در هفته گذشته به ۴۹۰ تا ۵۱۰ دلار (تحویل درب کارخانه) رسید که میانگین این قیمت ها، پنج دلار به ازای هر تن کمتر از هفته منتهی به ۱۴ بهمن است.
 علیرغم تداوم محدودیت های گاز و نوسانات ارزی، صادرکنندگان میلگرد ایرانی سرپا مانده اند و محصولات خود را در سطوح کمی پایین تر عرضه می کنند. آنها در هفته گذشته با تقاضای بهتر از عراق و میانمار مواجه بودند، در حالی که بازار ترکیه به دلیل عواقب زلزله‌ ویرانگر عمدتاً در دسترس نیست. در این میان، به نظر می رسد که تولید کلاف بیشتر تحت تأثیر قطع گاز قرار گرفته و متناظراً قیمت کلاف صادراتی افزایش بیشتری نسبت به میلگرد شاخه داشته است.
در هفته گذشته، تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی، میلگرد را با قیمت (تحویل درب کارخانه) ۴۹۰ تا ۵۱۰ دلار در هر تن در مقایسه با ۴۹۰ تا ۵۲۰ دلار در هر تن در هفته پیش از آن عرضه کردند. کارخانه هایی که فولاد با کیفیت پایین تری تولید می کنند ممکن است با قیمت ۴۸۵ دلار به ازای هر تن نیز میلگرد عرضه کنند.
یکی از فروشندگان میلگرد گفت: در هفته گذشته یک محموله ۲۰۰۰ تنی میلگرد از استان آذربایجان شرقی به یک مشتری عراقی به قیمت ۴۹۵ دلار در هر تن به صورت Ex-Work فروخته شد. محموله دیگری نیز با قیمت درب کارخانه ۴۸۸ دلار به ازای هر تن به بازار عراق صادر شد.

اگرچه صادرکنندگان مقاطع طویل ایرانی از بازار عراق، تقاضای بهتری دریافت کرده اند، اما انتظارات آنها برای فروش به ترکیه تحت تأثیر فاجعه طبیعی (زلزله) قرار گرفته است. خریداران میلگرد ایران از ترکیه و سوریه در حال حاضر کار نمی کنند و بنابراین هفته گذشته هیچ معامله ای در آنجا صورت نگرفت.

همچنین در هفته گذشته، در مجموع ۱۷۰۰۰ تن میلگرد از ایران به میانمار به قیمت فوب ۵۳۵ دلار در هر تن فروخته شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ناصر می گوید

    این چ مسخره بازی این فیلما چیع کجا ارزون شده تو این دو سه ماه قیمت هر کیلو میلگرد ۱۰ هزارتومان افزایش داشته با این اوضاع گرونی میلگرد و اهن چجوری میشه خونه ساخت چرا هیچ مسئولی پیگیر نیست چرا اصلا نظارتی نیست و نظارتی انجام نمیشه اهن و میلگردو ک دیگه تحریم نکردن خیر سرتون چند روز پیش اعلام کردین از نظر تولید آهن و میلگرد در رتبه ۷ جهان قرار دارین پ چیشد؟ این شد جواب ک طی این چن ماه سر ب فلک بکشه قیمت اهن میلگرد لطفا پیگیری قاطع انجام بدین .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;