پایتخت برقی می شود

زاکانی گفت: با همکاری وزارت صمت، سازمان محیط زیست و وزارت اقتصاد فصل جدیدی را در حوزه برقی کردن در پایتخت ایجاد می‌کنیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، زاکانی شهردار تهران  اظهار کرد: هفته دولت را تبریک عرض می‌کنم، بسیار خشنودم به همت وزیر صمت و گروه مپنا، امروز در تهران شاهد یک رویداد که منشا خیر خواهد بود، هستیم.
وی افزود: حدود یک سال پیش در شورا ۹۰ کلان پروژه تعریف کردیم که یکی برقی کردن تهران بود. ضرورت دارد تهران به سمت برقی شدن برود تا رفاه، هوای پاک، نظم و قانون مندی و ایمنی اتفاق بیفتد. برای تهرانی که امروز آلودگی هوا دارد، یک افقی ترسیم کردیم که تهران از خوش آب و هوا‌ترین نقاط کشور شود که با برقی کردن به این افق نزدیک می‌شویم.
شهردار تهران با اشاره به اینکه وقتی قرار بر برقی شدن تهران شد، جلسات مهمی در دفتر وزیر تشکیل شد، ادامه داد: امروز در ۱۵ ایستگاه، ۷۴ دستگاه شارژ افتتاح شد و در انتهای ۱۴۰۳، ۵ هزار دستگاه در حدود ۱۷۰۰نقطه ایجاد خواهد شد.
شهردار پایتخت ادامه داد: سرفصل دوم، تامین ناوگان بود که در جلسات منظمی که برگزار شد با استفاده از توان داخلی و بین المللی اتوبوس برقی را در دستور قرار دهیم.
وی افزود: قرارداد ۱۰۰۰اتوبوس برقی امضا شده و ۵۰هزار خودروی برقی در دستور کار است. در تفاهم نامه باوزارت صمت قرارداد ۴۰۰هزار موتور برقی را داریم. تهران ۳۰۰هزار موتور دارد که علت ۱۳درصد آلودگی هوای تهران هستند. البته در موضوع موتور هم با راهور تهران جلسات مختلفی داشتیم.
وی ادامه داد: موضوع تراموا در تهران جدی است، زیرا تراموا با یک پنج قیمت مترو، دوسوم خدمات آنرا ارائه می‌دهد.
زاکانی گفت: با همکاری وزارت صمت، سازمان محیط زیست، وزارت اقتصاد فصل جدیدی را در حوزه برقی کردن ایجاد می‌کنیم.
وی تصریح کرد: ۳۶۰هزار لامپ روشنایی در تهران است که توافق کردیم چراغ‌های ۱۴۰ وات را ال. ای. دی کنیم تا ۵۴ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق داشته باشیم. با صرفه جویی در این بخش می‌توانیم تهران را روشن کنیم و به سمت ارزان‌تر کردن تهران حرکت می‌کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;