وعده های عمرانی عضو هیئت رئیسه مجلس در بازدید از یک روستا

علی کریمی فیروزجایی با همراهی قربانعلی ولی زاده فرماندار ویژه شهرستان بابل و دیگر مسئولان و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از روستای دریکنده واقع در جاده قائمشهر شهرستان بابل بازدید کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، این نماینده مجلس، با حضور در این روستا، از مدرسه در حال احداث مدرسه ابتدایی مرحوم قلی زاده(طلوع دانش سابق) و همچنین سقاخانه قدیمی این روستا که در حال بازسازی است، بازدید کرد.
نماینده مردم شهرستان بابل در این دیدار در جمع اهالی این روستا، به مشکلاتی از قبیل نداشتن آسفالت کافی، آبرسانی ناقص به ویژه نداشتن مدرسه اشاره کرد و با حضور برخی مسئولان مربوطه، از آنها قول مساعد گرفت تا این مشکلات را برطرف کنند.
او با بیان اینکه پیمانکار این مدرسه انتخاب و مشغول ساخت آن است، اظهار امیدواری کرد: مدرسه ابتدایی در حال احداث این روستا تا مهر ماه جاری تحویل داده خواهد شد. ما امیدواریم اتفاقات خوبی در دریکنده رخ دهد.
کریمی فیروزجایی ادامه داد: در ارتباط با آسفالت هم علی رغم محدودیت هایی که بنیاد مسکن و همچنین سایر دستگاه های اجرایی در زمینه اعتبارات داشتند روستای دریکنده را در اولویت قرار دادند که از آنها کمال تشکر و قدردانی را داریم. همچنین پیمانکار هم انتخاب شده و طی هفته های آینده به همت مهندس خانی به مرحله اجرا خواهد رسید. انشالله در آینده ای نزدیک بتوانیم برنامه افتتاح این طرح های عمرانی را در این روستا داشته باشیم.
او با بیان اینکه به این روستا به دلیل وجود موزه مرحومه مکرمه قنبری علاقه داریم، ابراز کرد: انشالله در آینده بتوانیم اقدامات بهتری برای این روستا انجام دهیم به این دلیل که مهمانان ما از اقصی نقاط جهان به این منطقه سفر می کنند. به هر حال اگر وضعیت روستای دریکنده مطلوب باشد به معنای مطلوب بودن شهرستان بابل و استان مازندران است چراکه در ذهن توریست های خارجی خاطراتی خوبی از بازدید از این موزه و شهرستان بابل نقش می بندد.
او با تاکید بر اینکه اگر به این روستا خدمت شود صرفا به معنای خدمت به صدنفر نیست ادامه داد: در واقع این خدمت در ابتدا به معنای خدمت به خودمان و تاریخشان است و به بیانی دیگر وظیفه ماست.
گفتنی است این روستا در دهستان فیضیه بخش مرکزی شهرستان بابل قرار دارد. درباره وجه تسمیه این روستا شایعه بوده که حدود ۱۵۰ سال پیش قلعه ای وجود داشته که در آن را کندند و معروف به درکنده شد. شایعه دیگر: معروف به دلیرکنده بوده که به علت جنگهای زیادی که می شده بعداً به دریکنده تغییر یافته است.
براساس سرشماری سال ۱۳۹۰ دارای ۱۵۸ خانوار و ۵۵۸ نفر جمعیت بوده است.وجود آثار باستانی مکرمه قنبری پیرزن نقاش معروف این روستا، موجب پررنگ شدن بُعد گردشگری این روستا شده است.
مکرمه قنبری در سال ۱۳۸۴- ۱۳۰۷ بانوی کشاورز از روستای دریکنده مازندران که از خواندن و نوشتن بهره نداشت از سن ۶۷ سالگی نقاشی را به گونه خودجوش شروع کرد و در ۱۰ سال پایانی عمرش بیش از ۱۰۰۰ اثر آفرید روی در و دیوار، خاک و سنگ، کدو و خاک انداز، کاغذ و بوم در قطعه های گوناگون گویی بوم او از آسمان است تا خاک.
از اولین نمایشگاهش در سال ۱۳۷۴ در تهران گالری خانم سیمون تاکنون از آثار او دهها نمایشگاه در ایران و جهان برگزار شده است. بنیاد پژوهشهای زنان در دانشگاه استکهلم سوئد او را در سال ۲۰۰۱ بعنوان زن سال برگزید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;