وزیر نیرو: درسهای خوبی در بخش برق گرفتیم

وزیر نیرو با اشاره به تلخی‌های ناشی از ناترازی تولید و مصرف در بخش برق طی هفته‌های اخیر که زاییده عوامل متعددی بوده است، گفت: قطعا بابت این هزینه درس‌های خوبی گرفته‌ایم و ان‌شاءالله این درس‌ها به‌موقع پس داده خواهد شد و نتیجه آن پایداری بیشتر شبکه آب و انرژی کشور خواهد بود.
به‌گزارش تاسیسات نیوز، رضا اردکانیان در آخرین نشست شورای معاونان وزارت نیرو و مدیران عامل شرکت‌های استانی آب و برق اظهار کرد: به تمامی همکاران صنعت آب و برق بعد از ۱۳۷۰ روز توفیق خدمت در قالب تیم پرتلاش عرض خداقوت دارم و قدردان زحمات آن‌ها هستم.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: به طور طبیعی در انتهای هر مأموریت و دوره‌ای باید ارزیابی کلی از عملکرد خود داشته باشیم. باید در این شرایط به اهداف خود نگاه کنیم تا ببینیم منطبق با اهداف پیش رفته‌ایم یا خیر؛ این پاسخ نشان دهنده عملکرد و تلاش انجام شده است.
وی با اشاره به هدف خود در کمک به دولت دوازدهم در کسوت وزیر نیرو تصریح کرد: من به‌عنوان معدود وزرایی هستم که نیمه راه به دولت دوازدهم ملحق شدم. چرایی‌ الحاق و بهره‌مندی از این توفیق و افتخار خدمت عمدتا به شرایطی برمی‌گشت که با آمدن این گروه جدید در کاخ سفید و در اختیار گرفتن بزرگترین قدرت نظامی و اقتصادی دنیا، سعی در این داشتند در منطقه مشکلاتی را ایجاد کنند.
اردکانیان اضافه کرد: من می‌شنیدم و می‌دیدم کسانی را که سال‌ها بود در منطقه ما حضور داشتند ولی این بار بلند شده بودند تا هر کاری لازم است در این دوره و فرصت انجام دهند و کمر این نظام را بشکنند.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برای بنده به‌عنوان یک ایرانی، یک دلبسته و دست‌پروده نظام جمهوری اسلامی راه خیلی مشخص بود و آن اینکه بتوانم عضو تیمی باشم که ماموریت اصلی این تیم، عبور دادن ایمن کشور از این شرایط است. این ماموریت تماما با موفقیت به نتیجه رسید.
وی ادامه داد: امروز نه ترامپ، نه نتانیاهو، نه پمپئو و نه بولتون به‌عنوان مظاهر چنین فکری و چنین طرحی برای فروپاشیدن این نظام در صحنه سیاسی دنیا نیستند. باید به بزرگی کاری که ملت ایران در این دوره کردند، پرداخته شود.
اردکانیان با بیان اینکه ملت ایران حق بزرگی بر گردن دنیا دارند، تصریح کرد: این ملت با صبوری، پایداری، تحمل و تاب آوری خود توانستند شر یک طرز فکر مخرب را که می‌توانست دنیا را در آستانه یک فاجعه قرار دهد، از سر دنیا و کره زمین کم کنند.
وزیر نیرو تصریح کرد: برخی قبیله گرایی‌ها و توسعه نیافتگی‌ها مانع از این است که فعلاً این حق ادا شود، اما این حق قطعاً ادا خواهد شد و با فاصله گرفتن از این ایام، ‌ بزرگی مقاومت ملت ایران و کاری که صورت گرفت خود را نمایان خواهد کرد.
اردکانیان گفت: می‌بایست به عنوان سخنگوی جمع مدیران صنعت آب و برق بابت دستاوردهای بزرگی که در این دوره حاصل شده با همه وجود احساس افتخار و غرور کنم که مهم‌ترین آن تاب آور نگاه‌داشتن کشور در چهار سالی بود که دو سال آن جزو خشک‌ترین سال‌های ۵۰ سال اخیر و دو سال آن نیز جزو تر سال‌ترین‌های نیم قرن اخیر بود.
وزیر نیرو گفت: دیگر دغدغه من این بود که وقتی در پایان این دوره وقتی به پشت سر نگاه می‌کنند، از حاصل کار خود به نیکی یاد کنند. شاید این دغدغه و پررنگ شدن آن موجب شده که من در این کار سختی‌هایی را بیش از حد متعارف بر همکارانم تحمیل کنم، اما همان زمان هم در فکر این بودم که در یک مصالحه بین این سختی‌ها و دستاورد، صرفه با دومی است و ان‌شاءالله در پایان فرصت آن را خواهم داشت تا از لطف همکاران بهره‌مند باشم و از همه آن‌ها بابت تمامی ناملایمات، فشارها و قصورها حلالیت بطلبم.
وی در پایان خطاب به تمامی همکاران صنعت آب و برق با بیان اینکه هفت توصیه و سفارش به شما دارم، گفت: به‌عنوان کسی که چهار دهه از عمر خود را در این عرصه سپری کرده به شما عرض می‌کنم، اول اینکه تا جایی که می‌توانید ارزش وقت، تجدیدناپذیرترین و گرانترین سرمایه‌ای را که در اختیارتان است را بدانید و تحت هیچ شرایطی نسبت به هدر دادن آن کم توجه نباشید.
وی افزود: شایسته گزینی دومین توصیه من است. اصلی‌ترین منبع ارزشمند بعد از وقت، منابع انسانی است. سعی کنیم شایسته ترین‌ها را برگماریم. همه اصلاحات ضروری، توسعه‌ها، آسایش‌ها و رفاه‌ها از دل این انتخاب‌ها و گزینش‌ها بیرون می‌آید.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: سفارش سوم، مدیریت توامان تولید و مصرف است. کشور ما باید به موضوع نحوه مصرف بیش از پیش توجه کند و وزارت نیرو در این زمینه نقش والایی دارد.
اردکانیان ادامه داد: امیدوار نگهداشتن مردم را چهارمین سفارش خود می‌دانم. قبیله ترامپ رفتند ولی ترامپیسم و طرز فکر آن‌ها در دنیا باقی است. ما با خدمت و کاری که می‌کنیم در امیدوار نگه داشتن مردم نقش داریم.
وزیر نیرو اضافه کرد: گاهی ناکرده‌های ما از کرده‌های ما مهم‌تر است. همان‌طور که برای انجام کارها وقت می‌گذاریم، برای کارهایی هم که نباید بکنیم هم باید به همین مقدار سرمایه‌گذاری کنیم. کرده‌های ما دیده شده و بخاطر آن تشویق می‌شویم اما ناکرده ما را در محضر الهی ثبت می‌کنند.
وی افزود: نکته ششم، افزایش آگاهی‌ها است. ما مخصوصا در این عرصه‌ها دیدیم که چقدر سطح سواد و آگاهی‌ نسبت به مقوله آب و انرژی در جامعه، خواص و نخبگان مهم است. اگر در نشر اطلاعات و توزیع آنها کوتاهی کنیم، هزینه‌های سنگینی را کشور پرداخت خواهد کرد. صنعت آب و برق در این زمینه کمی عقب است.
وزیر نیرو گفت: بخش عمده صنعت آب و برق در بیرون از سازمان دولت است. واقعا آنچه که ما امروز آن را به اسم بخش خصوصی می‌شناسیم و همه جامعه ما هستند، باید بیش‌تر به آنها توجه شده و قدر فعالیت و تلاششان‌ دانسته شود. البته مواظب سوداگران هم باشیم. حواسمان باشد که یک سوداگر لباس صنعت‌گر را بر تن نکند.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;