اعلام برترین پروژه های معماری ۲۰۲۱ توسط موسسه سلطنتی معماران بریتانیا

تاسیسات نیوز/ ترجمه/ مهندس نیره شمشیری: موسسه سلطنتی معماران بریتانیا، برندگان جوایز بین المللی ۲۰۲۱ خود را اعلام کرد. این پروژه های برتر ۱۶ ساختمان از هتل تا بیمارستان و نیز منازل مسکونی، ساختمان های اداری و … را شامل می شوند.
۱۶ پروژه از ۱۱ کشور (به جز انگلیس که جایزه اختصاصی استرلینگ به آنها اختصاص می یابد) بودند.
برندگان جوایز المان هایی از توجه کامل به همه موارد، تحویل خوب و عملکرد عالی برخوردارند و نقش مهمی در بهبود زندگی و جوامع دارند.
  1. گالری پُلی گون، از شرکت معماران پاتکو، در کانادا. این گالری جایگزین موزه عکاسی ۱۹۷۰ شده و یک گالری جدید هم با یک بام دندانه دار به آن اضافه شده است. مشخصه نمای بیرونی آن یک سری LED است که به صورت فصلی برنامه ریزی می شوند و ظاهر آن در شب ها تغییر می کند.
  2. طرح توسعه بیمارستان دانشگاهی بنیاد سانتافه د یوگوتا از شرکت ال اکویپو مازانتی/ژیانکارلو مازانتی واقع در کلمبیا. این پروژه یک ساختمان آجری زیباست که یک باغ گرمسیری داخل آن واقع شده و به بیماران برای رسیدن به آرامش و بهبود بهتر کمک می کند.
  3. خلوتگاه هنرمندان در پیتوگالا از شرکت معماری پالیندا کانانگارا واقع در سریلانکا. پروژه ساخته شد تا به عنوان خانه و استودیویی برای یک نقاش و خانواده است باشد و به عنوان یک پناهگاه خصوصی عالی برجسته شد.
  4. ستادهای مرکزی آمورپسیفیک با طراحی شرکت دیوید کاپرفیلد واقع در کره جنوبی. پروژه به عنوان یک ستادمرکزی جدید برای شرکت آمورپسیفیک در نظر گرفته شده و شکل کلی آن مشوق تهویه طبیعی است و روشنایی آن در طول روز تماما از نور طبیعی تامین می شود.
  5. موزه عکاسی لیانژو طراحی شرکت اُافیس/ژیانژانگ واقع در چین. پروژه در محل یک کارخانه شکر و تا حد زیادی با مواد بازیافتی ساخته شده است.
  6. بیمارستان فرندشیپ، ساتخیرا با طراحی شرکت کاشف چادهاری/اوبانا واقع در بنگلادش. بیمارستان برای تلفیق طبیعی با محیط روستایی طراحی شده و ویژگی آن کانالی است که آب باران را جمع آوری می کند.
  7. ساختمان اداری مرکزی کهن سرام طراحی گروه طراحی هوبا در ایران. این ساختمان از سنوی موسسه سلطنتی معماری بریتانیا با عنوان «یک فانوس نورانی چشم نواز در یک گوشه شهر خاکستری» توصیف شده است. دفتر به صورت طبیعی خنک می شود و ویژگی آن پوشش گیاهی گسترده است.
  8. بازسازی کاپیتان هاوس با طراحی معماران وکتور واقع در چین. پروژه شامل طراحی مجدد دکوراسیون داخلی و توسعه یک خانه کاپیتان کشتی در کنار آب مشرف بر دریای شرق چین بود. مشخصه اصلی این پروژه یک بام به شکل بشکه است.
  9. گالری جیمز-سیمون با طراحی معماران دیوید چیپرفیلد واقع در آلمان. به جای ایجاد یک ساختمان بزرگ، این شرکت تصمیم گرفت یک سری پیاده راه و ساختمان های مرتبط با هم بسازد که در کنار سازه موزه اصلی فعالیت می کنند.
  10. یادبود ملی صلح و عدالت با طراحی گروه طراحی MASS به عنوان اولین یادبود قربانیان ترورهای نژادی آمریکا شامل یک سری فضای داخلی و خارجی با ۸۱۰ نماد فولادین.
  11. مسترپلین دوحه داون تاون با طراحی الیس وموریسون واقع در قطر. این کار یک منطقه مجاور قابل پیاده روی جدید در دوحه ایجاد می کند و از برق خورشیدی، تهویه طبیعی و سایه اندازی بهره مند می شود.
  12. موزه هنر مدرن و پیاده راه های آن با طراحی آتلیه دسوز واقع در چین. این بنا در مرکز ذغالسنگ قدیمی ۱۰۰ ساله واقع شده و از مسیرهای زغالسنگ قدیمی به عنوان پیاده راه جدید استفاده می کند.
  13. مرکز فعالیت دانگژیگوان ویلیجر با طراحی استودیو گادلاین واقع در چین. این مرکز به عنوان یک پروژه خانه سازی جدید در قلب جامعه عمل می کند که از معماری سنتی چین الهام گرفته است.
  14. لیل لانگبرو با طراحی ویلکینسون واقع در دانمارک. پروژه یک چرخه جدید عالی و پل عابر پیاده در شهر کپنهاک می سازد.
  15. تای کان – مرکز میراث فرهنگی و هنر از شرکت طراحی پارسل، هرزوگ و مرون و روکو واقع در هنگ کنگ. که ستادهای مرکزی سابق پلیس و زندان را به یک فضای نمایشگاهی و هنر تبدیل کرده است.
  16. الیلا یانگژو با طراحی شرکت وکتور واقع در چین. شرکت یک کارخانه نیشکر سابق که در ۱۹۷۲ ساخته شده بود را به یک مجموعه هتل جدید زیبا تبدیل کرده است.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;