وزیر نیرو از افتتاح ۲۰۹ پروژه بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد تومان تا پایان سالجاری خبر داد

وزیر نیرو با بیان اینکه ۲۰۹ پروژه دیگر با ۳۶ هزار میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره ‌برداری خواهد رسید، گفت: این برنامه حاکی از سیر طبیعی فعالیت‌های اقتصادی و تمرکز مدیران و دست اندرکاران بر کار خود و عدم اتکای صددرصدی به صادرات روزانه نفت و همراهی مردم و بخش خصوصی است.
به گزارش تاسیسات نیوز، رضا اردکانیان امروز، پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از ۲۰ پروژه صنعت آب و برق استان هرمزگان در چارچوب دوازدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران که با حضور رئیس جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد:  پارسال به نسبت سال ۹۷ اوج بار ما حداکثر یک درصد افزایش داشت و تلاش می‌شود امسال و تابستان سال آینده هم افزایش آن از یک درصد تجاوز نکند که سه سال پیاپی را به عنوان عملکرد ملت ایران به دنیا گزارش کنیم.
وی افزود: در حالی‌که سال های قبل پیک بار حدود ۵ درصد بود و برای تامین برق سه هزار مگاوات نیروگاه با ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری می کردیم اما امسال دستاورد خوبی است که در حالی که پیک‌زایی می کنیم تولید انرژی ما پارسال و امسال ۴ تا ۴ و نیم درصد افزایش داشت و نه تنها خاموشی نداشتیم علاوه بر تامین نیاز صنعت و صادرات تولید انرژی بیشتری داشتیم.
وزیر نیرو با بیان اینکه ۲۰۹ پروژه دیگر تا پایان امسال در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در استان‌های مختلف کشور به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: تاکنون با احتساب پروژه‌های استان هرمزگان ۴۴ پروژه در ۱۴ استان با ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده و وارد مدار بهره برداری شده است.
اردکانیان با بیان اینکه ۲۰۹ پروژه دیگر با ۳۶ هزار میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره ‌برداری خواهد رسید، گفت: این برنامه حاکی از سیر طبیعی فعالیت‌های اقتصادی و تمرکز مدیران و دست اندرکاران بر کار خود و عدم اتکای صددرصدی به صادرات روزانه نفت و همراهی مردم و بخش خصوصی است.
وی همچنین در پاسخ به سوال رئیس جمهوری در خصوص امکان ذخیره آب در سامانه آب شیرین کن استان هرمزگان با اشاره به مراحل بهره‌برداری از این سامانه گفت: همیشه این امکان وجود دارد. فاز اول آب شیرین کن هرمزگان سال ۹۶ افتتاح شد، فاز دوم امروز افتتاح می‌شود و ۱۰۰ هزار متر مکعب دیگر تا پایان امسال بهره‌برداری خواهد شد همچنین همزان با بهره برداری از سدها امکان بهره برداری از چاه ها را هم داریم که آب با کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.
وزیر نیرو با بیان اینکه با بهره‌برداری از واحد اول بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم به ظرفیت ۱۷۵ مگاوات و ارتقای توان نیروگاه بندرعباس به میزان ۱۱۴ مگاوات، در مجموع ۲۹۰ مگاوات به ظرفیت نصب شده نیروگاهی در استان هرمزگان اضافه خواهد شد، اظهار کرد: توفیقی است که یک بار دیگر در پنج‌شنبه‌های افتتاح، این بار نوبت به پویش #هرهفته_الف_ب_ایران رسید، اما این دفعه با قطار حرکت نمی‌کنیم و کشتی پویش در سواحل خلیج فارس و دریای عمان لنگر خواهد انداخت.
وی گفت: این دفعه توفیق داشتیم قبل از سفر به هرمزگان در تهران طرح‌های مهمی را بهره برداری و آغاز کنیم؛ شهر پیشوا در جنوب شرق استان تهران از آب گوارا و با کیفیت سد ماملو برخوردار شد و دو واحد تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب در جنوب تهران با سرمایه گذاری ۶۴۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب کار اجرایی شان را آغاز کردند.
وزیر نیرو گفت: امروز در هفته دوازدهم پویش قرار داریم و تاکنون ۴۴ پروژه در ۱۴ استان با سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده است. ۲۰۹ پروژه دیگر با سرمایه گذاری ۳۶ هزار میلیارد تومان باقی مانده است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
اردکانیان ادامه داد: این برنامه‌ها نشان دهنده سیر طبیعی فعالیت‌های اقتصادی در کشور، تمرکز مدیران بر کار خودشان، عدم اتکای صد در صدی به صادرات روزانه نفت و همراهی مردم و بخش خصوصی در سال جهش تولید برای اتمام این طرح‌هاست.
وی افزود: پروژه‌های بزرگی در استان هرمزگان افتتاح خواهد شد که از جمله این پروژه‌ها در بخش برق، واحد یک بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با ظرفیت ۱۷۵ مگاوات با سرمایه گذاری بخش خصوصی است که تولید همزمان آب شیرین هم خواهد داشت. سیستم آب شیرین کن آن با خروجی واحد کار می‌کند.
به گفته وی، با بهره‌برداری از واحد یکم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با ظرفیت ۱۷۵ مگاوات و ارتقای توان نیروگاه بندرعباس به میزان ۱۱۴ مگاوات، در مجموع ۲۹۰ مگاوات به ظرفیت نصب شده نیروگاهی در استان هرمزگان اضافه خواهد شد.
اردکانیان اضافه کرد: در بخش برق، ۱۴ طرح انتقال و توزیع در مناطق مختلف استان به ویژه در بخش توزیع به بهره‌برداری خواهد رسید و به همین مناسبت اعلام می‌کنم اولین بانوی مدیرعامل در صنعت آب و برق این هفته کار خود را در استان هرمزگان شروع کرد و این انتصاب به عنوان اولین مدیرعامل زن در شرکت توزیع برق را به فال نیک می‌گیریم.
وزیر نیرو اظهار کرد: علاوه بر بخش برق در حوزه آب، از ۲۰ هزار متر مکعب دوم سیستم آب شیرین بزرگ صد هزار متر مکعبی بندرعباس افتتاح خواهد شد. مصرف آب بندرعباس و مناطق اطراف شهرستان خمیر حدود سه هزار و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه است که از سدهای میناب و شمیل و نیان برای سیستم آب شیرین‌کن تامین می‌شود و با آب این سامانه نیاز بخشی از بندرعباس و خمیر از آب باکیفیت تامین خواهد شد.
وی گفت: همچنین طرح‌های دیگری در حوزه تامین آب در میناب و شمیل داریم که ۵۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ای و دو هزار هکتار از اراضی شهرستان میناب مشروب خواهند شد که جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفر اشتغالزایی این طرح‌هاست و نهایتا در بشاگرد طرح تامین آب باکیفیت برای هموطنان در این شهرستان و شهر سردشت و روستاهای اطراف آن از سد جگین امروز افتتاح خواهد شد. طرح مهم و پیچیده ای است و ۸۱ کیلومتر خط انتقال و ۹۰۰ متر پمپاژ به دلیل منطقه کوهستانی بودن آن احداث شده است.
منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;