قطعی برق دامان وزیر برق سابق را گرفت

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: شکایتی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص برق و آب آمده و در این زمینه وزیر نیرو دولت قبل برای پاسخگویی احضار شده چرا که وزیر نیرو و دولت سابق را متخلف در امر تولید برق می‌دانیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، قطعی برق در طول ماه‌ها و هفته‌های گذشته خسارات جبران ناپذیری را بر پیکره صنایع وارد کرد و مشکلات عدیده‌ای را بر صاحبان مشاغل تحمیل کرد به طوری که بخش عظیمی از صنعت دچار اختلال شد و نمونه بارز آن نیز کاهش حجم تولید سیمان و تاثیر آن بر روند صعودی قیمت این کالا بود.
اما در طول روز‌های گذشته به نظر می‌رسد خاموشی‌ها از تب و تاب افتاده و کمتر قطعی اجباری برق تحمیل می‌شود. با وجود پیش‌بینی‌هایی که برای پاییز امسال به لحاظ کاهش بارندگی شده دوباره این نگرانی مطرح است که آیا بازهم صاحبان صنایع، کشاورزی و حتی خانگی مجبور به تحمل قطع اجباری برق خواهند بود یا خیر؟
در این راستا حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: شکایتی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص برق و آب آمده و در این زمینه وزیر نیرو دولت قبل برای پاسخگویی احضار شده چرا که وزیر نیرو و دولت سابق را متخلف در امر تولید برق می‌دانیم.
وی با بیان اینکه تکلیف قانونی که مطابق با برنامه ششم توسعه برای تولید برق باید انجام می‌گرفت، تمهیدی توسط دولت روحانی اندیشیده نشد، افزود: مشکلات ریشه گرفته از این کمبود برق و قطعی آن در طول ماه‌های گذشته خسارات هنگفتی را در زمینه‌های مختلف در کشور ایجاد کرده و این امر اصلا زیبنده کشور ما نیست که در تامین نیاز‌های اولیه واحد‌های صنعتی با مشکل مواجه باشند.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه پرونده مفتوح است و همچنان دنبال می‌شود، گفت: متخلفان شناسایی و به قوه قضائیه جهت برخورد معرفی خواهند شد چرا که این ترک فعل آسیب‌های بسیاری را به واحد‌ها تحمیل کرد و برخی را حتی به تعطیلی و تعدیل نیرو رساند.
شجاعی عنوان کرد: وزیر پیشنهادی نیرو دولت سیزدهم نیز زمانی که برای دریافت رای اعتماد به مجلس آمد، هم در مجلس هم در کمیسیون اصل ۹۰ یکی از شروط‌ها این بود که در زمینه تولید و تامین برق باید با جدیت عمل کند. هر چند گزارش‌هایی که در حال حاضر برای تامین برق در ماه‌های آینده وجود دارد نگران‌کننده است.
همین‌طور ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان نیز با اشاره به اینکه مشکلات برق اواخر خرداد ماه بالا بود و سبب شد تولیدات برخی واحد‌ها شدیدا پایین آید اظهار داشت: در برخی کارخانجات استان قطعی برق سبب شد تا تجهیزات میلیاردی از بین برود.
وی با بیان اینکه اولویت تامین برق برای بخش خانوار بود، افزود: میزان برق اختصاص یافته به حوزه سیمان و فولاد ۱۰ درصد و سایر صنایع ۳۰ درصد بود و این کاملاً واضح بود که با این مقدار کم برق هیچ توجیح اقتصادی برای فعالیت کارخانه وجود نداشت و تنها در حد روشنایی یک واحد تولیدی فعالیت می‌کرد.
فغفوری تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌ها کاهش میزان بارندگی‌ها امسال نیز وجود دارد، اما نباید این کاهش بارندگی و یا افزایش دما در تابستان بازهم سبب کسری در تامین برق باشد و باید برای رفع این معضل علاوه بر توسعه نیروگاه‌ها مشکلات و ایراداتی که در آن‌ها وجود دارد برطرف شود، اما به نظر می‌رسد یکی از دلایل کمبود برق ایجاد شده در ماه‌های گذشته این بود که بخش نوسازی وزرات نیرو و توسعه نیرو دولت قبل در زمینه تولید برق کم کاری کرد.
همینطور محسن عباسی، مدیر‌کل شهرک‌های صنعتی استان زنجان نیز با تایید قطعی برق و آسیب به واحد‌ها گفت: در طول ۱۰ روز گذسته قطعی برق چندانی برای واحد‌های تولیدی رخ نداده، اما به ستاد مرکزی اعلام کرده‌ایم که برق شهرک صنعتی نباید حتی برای ساعتی قطع شود و امیدواریم که حداقل در پاییز امسال شاهد قطعی برق و آسیب به بخش تولید نباشیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;