همه چیز درباره گرمایش از کف الکتریکی

سیستم گرمایش از کف الکتریکی، گرما و حرارت مورد نیاز محیط را به شکل تابشی به بیرون ارسال می‌کند. این سیستم‌ها دارای قابلیت تنظیم بوده و می‌توانید آن‌ها را به عنوان یک ابزار گرمایشی هوشمند در نظر بگیرید.
به گزارش تاسیسات نیوز،اگر در یک خط سیر از گذشته تا کنون به تحول سیستم‌های گرمایشی نگاه کنید، تغییر قابل توجهی در نوع عملکرد، شکل ظاهری و حتی میزان گرمادهی سیستم‌های مختلف دیده می‌شود. سیستم گرمایش از کف الکتریکی از جدیدترین سیستم‌های گرمایشی است که به شکلی کاملا مدرن عمل می‌کند. گرمایش از کف برقی را در حقیقت باید از جدیدترین سیستم‌های گرمایشی بدانیم که برای محیط‌های مسکونی و حتی اداری مناسب به نظر می‌رسد.
این سیستم‌های گرمایشی از کف الکتریکی، دارای قابلیت کنترل از راه دور هستند و باید آن‌ها را یکی از ابزار هوشمندسازی محیط‌های داخلی بدانیم. در نهایت با توجه مزایای سیستم گرمایش از کف الکتریکی و معایب آن، باید دید این ابزار تا چه اندازه جایگزین‌های مقرون به صرفه‌ای هستند.
سیستم گرمایش از کف الکتریکی
سیستم گرمایش از کف الکتریکی، گرما و حرارت مورد نیاز محیط را به شکل تابشی به بیرون ارسال می‌کند. این سیستم‌ها دارای قابلیت تنظیم بوده و می‌توانید آن‌ها را به عنوان یک ابزار گرمایشی هوشمند در نظر بگیرید. اگر چه این سیستم گرمایشی در بیشتر مواقع در ساختمان‌های مدرن و امروزی ساز و لوکس یافت می‌شوند، اما شما می‌توانید چنین سیستم را در بازسازی ساختمان قدیمی خود نیز تعبیه کنید.
سیستم گرمایش از کف الکتریکی قادر است که حرارت مورد نیاز محیط را با استفاده از انرژی برق تامین کند و از سوخت فسیلی بی نیاز است.
کاربرد‌های سیستم گرمایشی از کف الکتریکی
به طور کلی باید گفت که این سیستم گرمایشی برای مناطقی که با کمبود سوخت مواجه هستند، بالاترین کارایی را دارد. به واقع به دلیل جایگزین شدن نیروی برق در ایجاد حرارت، این سیستم گرمایشی از نیاز به سوخت فسیلی عاری خواهد بود. اما استفاده از سیستم‌های این چنینی تنها منحصر به مناطق فقیر نسبت به منابع سوخت نیست و اکنون در بسیاری از کشور‌های دارای منابع سوخت فسیلی نیز شاهد حرکت تاسیسات ساختمان سازی به این سمت هستیم.
انواع سیستم‌های گرمایش از کف برقی
سیستم‌های گرمایش از کف برقی را باید در چند گروه سیستم گرمایش از کف برقی تعبیه شده در زیر کفپوش، سیستم گرمایش از کف برقی دال بتنی و سیستم گرمایش کف الکتریکی شمشه قرار دهیم.
سیستم گرمایش از کف برقی زیر کفپوش
از عنوان این سیستم مشخص است که زیر لایه کفپوش محیط قرار می‌گیرد. به عنوان مثال اگر کفپوش منزل شما لمینت باشد، سیستم گرمایش از کف، زیر آن قرار خواهد گرفت. همین طور این لایه حرارتی می‌تواند زیر فرش یا موکت قرار داشته باشد. به همین تناسب کارشناس نصب سیستم، نوع فویلی یا اکوفیلم سیستم گرمایشی را انتخاب می‌کند.
سیستم گرمایش از کف فویلی: در این فرمت، مدار‌های برقی حامل حرارت در پوشش فویل جای می‌گیرند.
سیستم گرمایش از کف اکو فیلم: در این حالت، سیستم گرمایشی در پوششی از جنس اکو فیلم کربنی قرار می‌گیرند که خاصیت رسانایی حرارتی بسیار خوبی دارد.
در این نوع از سیستم گرمایش از کف الکتریکی، کابل‌های برق زیر کف پوش محیط تعبیه شده و حرارت را به راحتی انتقال می‌دهند.
سیستم گرمایش از کف برقی دال بتنی
در این سیستم، دال‌های بتنی با قطر یک یا دو بند انگشت داریم که سیم‌های حرارت ساز را در خود جای می‌دهند. این دال‌های بتنی در زمین محیط قرار گرفته و کف پوش مورد نظر اعم از این که لمینت، سنگ، فرش یا هر چیزی باشد، روی آن‌ها قرار خواهد گرفت. بتن در اینجا نقش رسانای حرارتی را به خوبی ایفا می‌کند.
سیستم گرمایش از کف برقی شمشه
این فرمول در حقیقت تکمیلی بر نمونه کار قبلی است. به این ترتیب، روی دال‌های بتنی، از یک لایه به نام شمشه استفاده شده و تمیزکاری بیشتری صورت می‌گیرد. این لایه نیز کاملا رسانای حرارتی بوده و حرارت را به کفپوش و از آن جا به محیط وارد می‌سازد.
در سیستم گرمایش از کف برقی شمشه، یک لایه شمشه روی دال بتنی قرار گرفته و این دال‌های بتنی زیر کف پوش جای می‌گیرند.
سیستم گرمایش از کف در فضای باز
لازم به ذکر است که به جز سیستم‌های فوق که همگی در محیط سرپوشیده اجرا می‌شوند، این سیستم گرمایشی الکتریکی را برای فضای باز نیز می‌توان به کار برد. به این ترتیب مدار‌های گرمایشی در آسفالت و کفپوش خیابان تعبیه شده و کاربردهایی، چون ذوب کردن برف و جلوگیری از یخ زدگی دارند.
مزایای سیستم گرمایش از کف برقی
مزایای این سیستم‌های گرمایشی بسیار گسترده هستند و این موارد، گرمایش از کف برقی را به یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های دمایی تبدیل می‌سازند. نخستین چیزی که از مزایای این سیستم‌ها می‌توان نام برد، قابلیت گرم کردن کف محیط است. بیشتر اوقات با سرد بودن سنگ و سرامیک کف منزل در عین روشن بودن شوفاژ، بخاری و … روبرو هستیم، اما این سیستم در این خصوص چاره‌ساز خواهد بود. با روشن شدن سیستم گرمایش از کف برقی، به جز گرم شدن محیط، کف منزل و یا محیط مورد نظر شما نیز گرم شده و از راه رفتن روی آن، احساس فوق العاده‌ای خواهید داشت.
همین طور امکان کنترل از راه دور این سیستم‌ها و تنظیم درجه حرارت آن‌ها نیز باعث می‌شود که بهترین کارایی را در اختیار داشته باشید. کافی است که اپلیکیشن مربوط به این سیستم گرمایشی را روی گوشی هوشمند خود نصب کرده و به کنترل مستقیم سیستم از راه دور بپردازید. به این صورت اتلاف انرژی نیز در کمترین حد صورت خواهد گرفت.
با استفاده از سیستم‌های گرمایش از کف برقی، کف محیط مورد نظر شما به خوبی گرم شده و حین راه رفتن سرمایی در کف پوش احساس نخواهید کرد.
معایب سیستم گرمایش از کف الکتریکی
عمده ایراد سیستم گرمایش از کف برقی را باید مصرف برق آن بدانیم. بدیهی است که این سیستم با نیروی برق کار کرده و به همین سبب باید در تناسب با میزان مصرف خود، انتظار بالا رفتن رقم نهایی قبض برق را نیز داشته باشید. البته می‌توان این مورد را با تنظیم صحیح و بهینه سیستم گرمایشی از کف برقی، مدیریت کرده و در یک بازه قابل پذیرش در بودجه خانواده قرار داد.
تنها عیب سیستم گرمایش از کف را باید در مصرف برق بالای آن خلاصه کنیم که البته با مدیریت مصرف، قابل کنترل است.
منبع برق نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;