همه چیز از ساخت سد خداآفرین

به گزارش تاسیسات نیوز ، اسدالله محسن‌زاده، نماینده مجری مهار آبهای مرزی وزارت جهاد کشاورزی در استان اردبیل در بازدید از عملیات اجرایی ناحیه 1 و 2 عمرانی اراضی پایاب سد خداآفرین با اعلام این مطلب افزود: با توجه به برنامه زمانبندی نظام بهره‌برداری طرح، بهره‌برداری از 1400 هکتار از ناحیه عمرانی اول خداآفرین شامل دشت فتحعلی و شرق دره رود در بهار 96 آغاز و تا پائیز همان سال کل ناحیه عمرانی اول به مساحت 5 هزار هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید.





وی افزود: بهره‌برداری در نواحی عمرانی دوم و سوم خداآفرین از تابستان 96 شروع خواهد شد و طی مراحل مختلف در بهار 97 به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.





همچنین بهره‌برداری از اراضی پایاب سد احمد بیگلو و تازه‌کند در پائیز و زمستان 96 صورت خواهد گرفت. محسن‌زاده درباره اعتبارات تخصیص یافته برای اتمام مگاطرح خداآفرین گفت: اعتبار کل تخصیصی به طرح تاکنون 2642 میلیارد ریال بوده که از این مقدار 1010 میلیارد ریال در سال 94 و 95 طی سه مرحله از محل اعتبارات طرح‌های آب‌های مرزی تامین شده و به‌صورت استانی و ستادی پرداخت می‌شود.





وی افزود: هدف از اجرای این طرح عظیم ملی در دشت زرخیز مغان استفاده بهینه از ظرفیت آبهای مرزی، تغییر اراضی از مراتع دیم به آبی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت عشایر، افزایش تولید محصولات زراعی و باغی، بهبود وضعیت اقتصادی منطقه و افزایش میزان اشتغال‌زایی در منطقه و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری است که مسلما قدم موثری برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان خواهد داشت.

 

 

 

 

منبع: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;