هزاران متر زیر زمین برای یک ملت

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، زارعی ،معاون حفاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از حفاری به متراز 100 هزار متر در ما های اخیر خبر داد.

 معاون حفاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در پنج ماه نخست امسال، 100 هزار متر حفاری در چاه‌های توسعه‌ای و تعمیری این شرکت به ثبت رسیده است.

محمدمهدی زارعی با بیان این مطلب افزود: مجموع متراژ حفاری‌های صورت گرفته 100هزار متر بوده است که 90 هزار متر آن در چاه‌های توسعه‌ای و 10 هزار متر دیگر در چاه‌های تعمیری انجام شده است. وی با اشاره به اینکه در این مدت تعداد 63 حلقه چاه توسعه‌ای و تعمیری حفاری شده است، خاطرنشان کرد: در این میان، 22 حلقه چاه به‌صورت جهت‌دار (Directional) تعمیق شده است.

زارعی با بیان اینکه اکنون حفاری و تعمیر چاه‌ها با استفاده از 51 دستگاه حفاری ادامه دارد، ادامه داد: در پنج ماه نخست سال، 293 فقره عملیات لوله مغزی سیار نیز روی چاه‌های نفت و گاز شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب راهبری شده است.

معاون حفاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همچنین با اشاره به اینکه در این مدت 2 حلقه چاه به روش زیر تعادلی (UBD) حفاری شده است، خاطرنشان کرد: توسعه حفاری چاه‌های نفت و گاز با به‌کارگیری فناوری روز دنیا، از برنامه‌های راهبردی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است.

 

Excavation-gas--oil

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;